پیشنهاد اعتبار یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومانی برای احیای دریاچه ارومیه

پیشنهاد اعتبار یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومانی  برای احیای دریاچه ارومیه

گروه خبر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس مصوبات جلسه اخیر کمیته راهبردی ستاد احیای دریاچه ارومیه، مجموعا یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه پیشنهاد شده است.
هادی بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته راهبردی ستاد احیای دریاچه ارومیه مجموعا یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه پیشنهاد شده است.
وی اعلام کرد: براساس مصوبات اخیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در حوزه آذربایجان غربی برای دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اعتبارات استانی که قبلا در بودجه در نظر گرفته شده ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبارات برای شرکت آب منطقه‌ای استان و ۲۱۹ میلیارد تومان برای سازمان جهاد کشاورزی استان پیشنهاد شده است.
بهادری ادامه داد: ۳۴ میلیارد تومان نیز برای سازمان محیط زیست به صورت کشوری برای سه استان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه ۲۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه پیشنهاد شده، خاطرنشان کرد: ۲۵۵ میلیارد تومان در خصوص خسارت به کشاورزان، ۶۰ میلیارد تومان برای کنترل کانون‌های طوفان نمک و یک سری اعتبارات برای استان‌های آذربایجان شرقی و کردستان پیش‌بینی شده است.
بهادری با بیان اینکه مصوبات نهایی ستاد احیای دریاچه ارومیه در جلسه هیئت دولت با حضور رئیس جمهوری مطرح و مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: با تصویب مصوبات بلافاصله عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه آغاز خواهد شد.
وی اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، ساماندهی چاه‌ها، انتقال آب از ارس، تکمیل سد سیلوه، بازگشایی مسیر آبراهه‌ها، اتصال زرینه رود به سیمینه رود، بحث اجرای طرح منطقه ویژه اکولوژیک جنوب دریاچه را از جمله طرح‌های مورد نظر عنوان کرد .
شایان ذکر است که اعتباراتی برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: امید است طبق برنامه‌های طرح‌ریزی شده موضوع احیای دریاچه ارومیه به نتیجه برسد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = چهل