اجرای سمفونی بزرگ وحدت درآذربایجان غربی

اجرای سمفونی بزرگ وحدت درآذربایجان غربی

گروه خبر:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سمفونی بزرگ وحدت امسال درارومیه اجرا می شود.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه آراز، اظهار داشت: آذربایجان غربی یک استان چند قومیتی است و مردمانی از اقوام مختلف را در خود جای داده است.
وی افزود: مردم در آذربایجان غربی سالهای درازی است که زندگی مسالمت آمیزی را در کنار هم تجربه می کنند و هدف ما بازتاب این مسئله اجتماعی خوشایند است.
کریمی گفت: ساخت و اجرای سمفونی بزرگ وحدت در سطح ملی و بین المللی یکی از برنامه هایی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در سال ۹۴ در دستور کار خود قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: این سمفونی با همکاری موسیقی دانان مطرح ایرانی ساخته می شود و تا کنون بی سابقه بوده است.
*نداشتن مجوز سایت‌های خبری عملی مجرمانه محسوب می‌شود
کریمی اظهار داشت: روز به روز مخاطبان فضای مجازی افزایش می‌یابد که این امر نیازمند گسترش سایت‌های خبری است.وی با بیان اینکه گسترش سایت‌های خبری به نفع حوزه اطلاع‌رسانی است، تصریح کرد: هر اقدامی که در این زمینه انجام می‌گیرد باید در راستای چهارچوب قانونی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به قوانین موجود در این زمینه، افزود: براساس قانون هر رسانه‌ای که فعال باشد باید دارای مجوز فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات باشد و در واقع ساماندهی شود.کریمی با بیان اینکه عدم دریافت مجوز توسط سایت‌های خبری مورد قبول نیست، خاطرنشان کرد: در صورت عدم دریافت مجوز توسط سایت‌های خبری، امکان حمایت از این سایت‌ها وجود ندارد و در صورت وجود شاکی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند در هیئت منصفه در جلسه حضور یابد.وی با بیان اینکه نداشتن مجوز سایت‌های خبری عملی مجرمانه محسوب می‌شود، گفت: تلاش برای راغب کردن مسئولان سایت‌های خبری فاقد مجوز برای دریافت مجوز در استان ادامه دارد و در این راستا نیز شاهد تسهیل در روند صدور مجوز هستیم.کریمی با بیان اینکه در صورتی که این سایت‌ها اقدام به دریافت مجوز کنند حمایت‌های ویژه‌ای نیز از صاحبان سایت‌ها انجام می‌گیرد، اعلام کرد: توزیع آگهی بین سایت‌های دارای مجوز، توزیع آگهی تبلیغ خدمات از جمله این حمایت‌ها هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: هرچند یارانه تعلق گرفته به روزنامه بسیار کم است اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند تا این یارانه به سایت های مجوز دار نیز تعلق بگیرد.وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ سایت خبری در استان وجود دارد خاطر نشان کرد: از این تعداد حدود ۱۵۰ سایت فعال است که فقط ۱۰ مورد از آن‌ها دارای مجوز هستند.
*وضعیت خبرنگاران آذربایجان غربی بی‌سروسامان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه رتبه‌بندی خبرنگاران اقدام کرده است که انتظار می‌رود در این زمینه شاهد بهبود وضعیت بیمه‌ای خبرنگاران باشیم.
کریمی با اشاره به وضعیت خبرنگاران استان، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت خبرنگاران بی سرو سامان است و ساماندهی این شرایط به کمک و اهتمام جدی انجمن خبرنگاران نیاز دارد.
وی ادامه داد: در این میان معاونت مطبوعاتی نیز باید در خصوص سازماندهی و البته وضعیت حمایتی خبرنگاران اقدام کند.
کریمی در پاسخ به رشد قارچ گونه تعداد خبرنگاران در استان، افزود: این مشکل جامعه خبری استان است وانجمن صنفی خبرنگاران استان باید با نظارت و حمایت بیشتر در این زمینه اقدام کند.
*برخی افراد گمان می‌کند نشاط اجتماعی در تقابل با نشاط معنوی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در جامعه شاهد حضور مردم در مراسم معنوی از جمله اعتکاف هستیم که این امر نشان دهنده نشاط معنوی هست.
وی با بیان اینکه در جامعه نشاط معنوی بالایی را شاهد هستیم ، تصریح کرد: اگر شرع و چهارچوب دینی اجازه دهد و تمامی مساجد آیین اعتکاف را برگزار کنند جمعیت بیشتری در این آئین حاضر خواهند شد.
کریمی با بیان اینکه در این زمینه نشاط مردم متفاوت است، افزود: ذائقه مردم در انتخاب نشاط متفاوت است به طوری ‌که عده‌ای نشاط معنوی و عده‌ای دیگر به دنبال نشاط اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه در استان نشاط سیاسی نیز حاکم است، ادامه داد: برگزاری جلسات، هم اندیشی سیاسی و تحرکات موجود در استان نشان از وجود نشاط سیاسی در آذربایجان غربی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک دستگاه حاکمیتی است، گفت: وظیفه داریم نشاط فردی، جمعی، دینی، معنوی و اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم که در این خصوص اولویت‌بندی را رعایت می‌کنیم.
کریمی با بیان اینکه برخی افراد دغدغه دینی دارند و گمان می‌کند نشاط اجتماعی در تقابل با نشاط معنوی است، خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر دو بخش گام برمی‌دارد.
وی با اشاره به انتقاد برخی افراد از برگزاری کنسرت‌های موسیقی در ارومیه، گفت: برای جلوگیری از برگزاری جشنواره در ارومیه باید دلیل قانونی و شرعی داشته باشیم و تا زمانی که کنسرت‌ها به صورت قانونی برگزار می‌شوند نمی‌توان مانع برگزاری کنسرت‌ها باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد: اولویت نخست برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بحث نشاط اجتماعی، برگزاری جشنواره‌های مختلف است.کریمی با بیان اینکه در برگزاری کنسرت‌ها اولویت با موسیقی اصیل محلی و ملی است، گفت: تمام کنسرت‌ها باید با رعایت تمام جوانب برگزار شود.به گزارش آرازآذربایجان این اولین دیدار حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی از روزنامه آرازآذربایجان پس از تغییر وضعییت این نشریه ازهفته نامه به روز نامه محسوب می¬شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 3