فرماندار اروميه:

پیشران اصلی توسعه مدیریت منابع است

پیشران اصلی  توسعه  مدیریت منابع  است

گروه خبر:فرماندار ارومیه گفت: پیش‌ران اصلی در توسعه، مدیریت منابع است.
به گزارش آراز آذربایجان، غلامحسین عماری فرماندار ارومیه به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه و جمعی از کارکنان فرمانداری با حضور در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با کارکنان این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.
عماری ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و تقدیر از کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی بیان کرد: پیش‌ران اصلی توسعه، مدیریت منابع است و این مدیریت با داشتن نیروهای نخبه، باتجربه و توانمند جهت افزایش بهره‌وری منابع آبی و خاکی، با اصلاح روش‌ها و استفاده از علم محققین این حوزه، باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی قدم بردارد.
وی با تأکید بر اهمیت همگام نمودن مردم برای موفقیت در اجرای طرح‌ها و استفاده از قوه مردمی در رفع برخی مسائل افزود: با توجه به نقش حاکمیتی جهاد کشاورزی در روستاها و اهمیت رسالت خطیر تولیدکنندگان و متخصصین بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی، با هماهنگی و همکاری با ادارات مرتبط در راستای هم‌افزایی در عملکرد، بایستی نقش روستا و کشاورزان را در توسعه کشور و تأمین امنیت غذایی برجسته و زنجیره ارزش غذایی را برقرار کرد.
پرویز امجدی مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با اعلام اینکه موتور محرکه الگوی کشت، کشاورزی قراردادی است، خاطرنشان کرد: وقتی کشاورز بداند چه زمانی، کدام محصول را بکارد و با چه قیمتی به فروش برساند با برنامه و مطابق الگوی کشت اقدام خواهد کرد و این در محصولاتی از قبیل گندم، کلزا و چغندر که خرید تضمینی دارد اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به اقتصاد کشاورز محور شهرستان و اشتغال بالای ۳۰ درصد در این حوزه و صنایع وابسته، نقش بخش کشاورزی در سند توسعه شهرستان لحاظ شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = سه