نماينده مردم سردشت در مجلس :

کوپن به عنوان مسکنی برای عبور از بحران کنونی ضرورت دارد

کوپن به عنوان مسکنی برای عبور از بحران کنونی ضرورت دارد

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با بیان اینکه کوپن به¬عنوان مسکنی برای عبور از بحران کنونی ضرورت دارد گفت : کوپن یک مسکن است و هیچ جای دنیا به عنوان درمان از آن استفاده نمی شود، در واقع مسکنی است که از بحران فعلی عبور کنیم .
به گزارش آرازآذربایجان ، خضری با بیان اینکه قبل از مشکلات فعلی و گرانی و تورم یازده میلیون نفر در کشور نیازمند به کالاهای اساسی بودند، گفت: در حال حاضر تعداد این افراد به ۴۰ میلیون نفر رسیده است.
«رسول خضری» در مورد احتمال کوپنی کردن کالاهای اساسی گفت: دولت ۱۴ میلیارد دلار را برای تامین کالاهای اساسی اختصاص داده است و این پول کمی نیست. اگر نظارت دقیقی بر آن نباشد معلوم نیست که این پول چگونه توزیع می شود.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر نظارت دقیقی بر توزیع این کالا نباشد تبدیل به فساد و رانت می شود. قطعا مجلس باید با نظارت دقیق نحوه توزیع این پول را مورد رصد قرار دهد.
وی گفت: ما قبل از مشکلات فعلی و گرانی و تورم ۱۱ میلیون نفر افراد نیازمند به کالاهای اساسی در کشور داشتیم اما در حال حاضر تعداد این افراد به ۴۰ میلیون نفر رسیده است. قطعا این افراد برای تامین کالاهای اساسی شان نیاز به اقدام سریع و فوری دولت دارند. کوپنی کردن کالاها یک مسکن برای شرایط فعلی است اما باید در طولانی مدت به این موضوع به صورت ریشه ای نگاه کنیم.نماینده مردم پیرانشهر و سردشت تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که ما باید آن را اجرایی کنیم بحث کمک به تولیدکنندگان است، باید سعی شود که نهاده های کشاورزی و تولیدی ارزان تر به دست تولیدکننده و کشاورز برسد. قطعا اگر این اتفاق بیفتد قیمت تمام شده کالاها پایین تر می آید و همین موضوع در رونق اشتغال و چرخه اقتصادی کشور موثر است.این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: گاهی تحریم های داخلی باعث می شود که کشور فلج شود، بخشنامه خلق الساعه و تصمیم های آنی باعث می شود که تولید ضربه ببیند و چند صد برابر اثر این اقدامات از تحریم های خارجی به مردم بیشتر فشار می آورد.
خضری گفت: قطعا دولت باید کسانی را که نیازمند هستند، سریع تر تعیین تکلیف کند. کوپن یک مسکن است و هیچ جای دنیا به عنوان درمان از آن استفاده نمی شود، در واقع مسکنی است که از بحران فعلی عبور کنیم اما راه چاره نیست، باید ریشه یابی کنیم و راه برون رفت از این مشکلات را که همان مدیریت درست و کمک به تولید و رونق اشتغال است را اجرایی کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از فرصت مرزها برای کمک به تولید و اشتغال و کاهش قیمت های کالاهای اساسی بیشتر استفاده شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 6