نماينده مردم اروميه در مجلس:

افزایش بی‌رویه قیمت ها زندگی مردم را فلج کرده است

افزایش بی‌رویه قیمت ها زندگی مردم را فلج کرده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بی‌رویه قیمت¬ها قشرهای آسیب‌پذیر را تحت فشار قرار داده است و زندگی مردم را فلج کرده است.
نادر قاضی پور اظهار داشت: با توجه به اینکه رکود در جامعه حاکم است و رونق اقتصادی در جامعه تحقق پیدا نکرده افزایش بی‌رویه قیمت خودرو و سایر اقلام زندگی در ۲ ماهه اخیر قشرهای آسیب‌پذیر به ویژه کارمندان دولت که حقوق ثابت و پایینی دارند را فلج کرده است.
وی گفت: بنا بود که پس از برجام گشایش اقتصادی صورت گیرد و دیگر شاهد افزایش قیمتی نباشیم ما متأسفانه سهل انگاری‌های دولت سبب بروز شوک‌های اقتصادی در کشور شده است.
قاضی پور عنوان کرد: قشر پایین و متوسط جامعه با مصائب بسیار پول جمع‌آوری می‌کنند تا در خرید خودرو سرمایه‌گذاری نمایند اما متأسفانه افزایش بی‌رویه و اتفاقی قیمت خودرو تمام معادلات اقتصادی آنها را به هم می‌زند.
وی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های زائد توسط خودروسازان اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا در سال ۹۵ قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی کرده و هزینه‌های خود را کاهش داده که این نشان‌دهنده وجود هزینه‌های اضافی در خودروسازی کشور است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امید می‌رود ۲ گروه خودروسازی کشور نسبت به کاهش هزینه‌های زائد، افزایش نقدینگی، حذف شرکت‌های واسطه‌ای و فروش شرکت‌های زیان ده اقدام کنند تا قیمت خودرو در کشور روی افزایش به خود نبیند.
همچنین سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، گفت:اگر برچسب قیمت از روی کالاها برداشته شود، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی بر چه مبنایی می توانند بر بازار نظارت کنند. نادر قاضی پور با اشاره به ابلاغیه دولت مبنی بر حذف برچسب از روی کالاها، گفت: سالانه میلیاردها تومان پول برای نظارت در کشور هزینه می شود و افرادی در اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر بازار انتخاب شده اند، لذا این سوال پیش می آید که اگر برچسب قیمت ها برداشته شود، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی بر چه مبنایی می توانند حکم داده و تشکیل پرونده دهند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: تمامی محصولات داخلی باید قیمت و تمامی کالاهای وارداتی باید برگ سبز داشته باشند و مبدا و مقصد این کالاها و قیمت_های آنها باید مشخص باشد.
قاضی پور ادامه داد: آقایان دو روز ورق تیرآهن در بورس کم توزیع کردند، ورق تیر آهن کیلویی ۵۰۰ تومان افزایش یافت و بازار را ملتهب کرد، در حالی که برای تنظیم بازار باید میزان تیرآهن به میزان کافی در بورس توزیع می شد که مقصر این وضعیت دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت است.
وی با بیان اینکه حذف قیمت کالاها فشار مضاعف به اقشار پایین جامعه است، یادآور شد: عده ای زورشان فقط به مستضعفان می رسد، چرا که افراد مرفه برای خرید محصول قیمت کالا را مشاهده نمی کنند بلکه در سوپرمارکت به میزان تمامی قیمت اجناس خریداری شده کارت می کشند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه کشاورزان و اقشار کارگر به دنبال مغازه ارزان فروش هستند تا بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند، افزود: اگر قیمت کالاها مشخص نباشد هرج و مرج در کشور ایجاد می شود، همانند دولت احمدی نژاد که سر کوچه رییس جمهور گوجه فرنگی ارزان و در مابقی کشور گوجه فرنگی گران بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از پیگیری کمیسیون متبوعش برای حذف برچسب قیمت از روی کالاها از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


2 × یک =