مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان غربي:

پوشش دانش آموزان پنج هزار مدرسه استان یکسان سازی می شود

پوشش دانش آموزان پنج هزار مدرسه استان یکسان سازی می شود

گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح یکسان سازی پوشش دانش آموزان در پنج هزار مدرسه استان در سال تحصیلی آینده، گفت: طرح و رنگ های متنوعی به البسه دانش آموزان از طریق نظرسنجی ها افزوده می شود.
فریدون سید مصطفوی در جلسه یکسان سازی پوشش دانش آموزان استان در ارومیه با تاکید بر دقت کافی در انتخاب طرح و رنگ این لباس ها، افزود: طرح و رنگ لباس به صورت متنوع به مدیران مدارس اعلام شود. وی با بیان اینکه انتخاب رنگ لباس ها بعد از ابلاغ پنج تا هفت رنگ از سوی اداره کل، برعهده مدارس خواهد بود، ادامه داد: می توان حدود ۱۰ درصد از لباس های تولیدی برای مدارس را توسط هنرجویان هنرستان ها تولید کرد. وی با بیان اینکه این اقدام فعالیتی موثر و مفید در راستای ایجاد اشتغال و آماده سازی نوجوانان برای ورود به بازار کار است، گفت: تبصره ۷۵ زمینه را برای فعالیت های تولیدی در هنرستان ها در راستای اقتصاد مقاومتی فراهم کرده است. سید مصطفوی اضافه کرد: این اقدام موجب می شود تا هنرستان های استان کارهای تولیدی انجام دهند و علاوه بر تامین بخشی از هزینه های هنرستان هنرجویان نیز به صورت عملی وارد فعالیت های اقتصادی شوند. وی با بیان اینکه در اداره کل آموزش و پرورش هر هفته یک روز به دیدار با مدیر، هنرآموزان و هنرجویان هنرستان های فعال در عرصه تولید اختصاص دارد، گفت: دانش آموزان هنرستان ها باید برای حضور در بازار کار آماده شوند. سید مصطفوی کارهای تولیدی در هنرستان ها را تمرین برای راه اندازی واحدهای کارگاهی کوچک عنوان کرد و گفت: تمام معیارهای لازم برای تولید در هنرستان ها موجود است. کارشناس مسئول امور زنان و خانواده آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: تولیدی های لباس طرف قرارداد مدارس امسال ۱۰ هزار ثوب البسه رایگان نیز بین مدارس توزیع کردند تا دانش آموزان بی بضاعت متحمل هزینه تهیه فرم مدرسه نباشند. کبری یاری افزود: هم اکنون دستورالعمل خاصی در زمینه تهیه لباس فرم دانش آموزان در حال تدوین است و حذف فاصله طبقانی در نمادهای لباس، حمایت از تولید داخلی و اقتصاد خانواده از اهداف اجرای این طرح است. آذربایجان غربی دارای پنج هزار مدرسه با ۵۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع سه گانه است. طرح همسان سازی پوشش دانش آموزان که از سال ۸۷ در استان اجرایی شده، طرحی برای یکسان سازی لباس فرم دانش آموزان در یک مدرسه است.
* ارزیابی سلامت افزون بر ۶۶ هزار نوآموز دبستانی و پیش دبستانی در آذربایجان غربی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی و دبیر سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان آذربایجان غربی گفت: ۶۶ هزار و ۴۹۱ نوآموز از نظر شاخصه های سلامتی طی سال جاری در مراکز سنجش سلامت نوآموزان ارزیابی شدند.
عیسی محمدی افزود: ۵۸ هزار ۸۱۲ نفر از این تعداد که بدون مشکل بودند، به مدارس عادی معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه بقیه نوآموزان نیز به پایگاه های تخصصی جهت ارزیابی های بیشتر ارجاع داده شدند، افزود: ۳۶ پایگاه در در استان به ارائه خدمات به خانواده ها اقدام کردند که ۶ پایگاه از آنها در ارومیه و بقیه در شهرستانها مستقر بودند.
دبیر سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان آذربایجان غربی گفت: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان حدود ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی به کار گرفته شدند.رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی بیان کرد: علاوه بر نوآموزان پیش دبستانی هشت هزار و ۹۶۵ نفر از کودکان پیش دبستانی هم در ۱۰ پایگاه این طرح مورد ارزیابی شاخصه های سلامت قرار گرفتند.
وی بیان کرد: هزینه اجرای طرح به ازای هر نوآموز ۱۴۰ هزار ریال بوده است که در برخی مناطق روستایی و عشایری به صورت نیم بها و رایگان نیز انجام شد.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا، در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، این کودکان از نظر شاخصهای مختلف ارزیابی می شوند.سنجش شنوایی و بینایی و بررسی کارت واکسیناسیون، توده بدنی، نسبت قد به سن، سابقه بیماری ها و بهداشت پوست و مو از موارد مورد ارزیابی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


6 − دو =