پرداخت معوقات کارکنان شهرداری ارومیه فقط با وصول مطالبات امکان‌پذیر است

پرداخت معوقات کارکنان شهرداری ارومیه فقط با وصول مطالبات امکان‌پذیر است

آرازآذربایجان-عضو شورای شهر ارومیه گفت: حل مشکل حقوق معوقه کارکنان شهرداری ارومیه که بعضاً ماه‌ها به تأخیر افتاده فقط با وصول مطالبات امکان‌پذیر است
عادل فتاحی ، با تشریح دلایل تأخیر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ارومیه اظهار داشت: به دلیل شرایط اقتصادی عمومی کشور مشکلات پرداخت حقوق در شهرداری نیز همانند سایر اداره‌ها وجود دارد و حقوق کارمندان استخدامی به مدت ۲ ماه و نیروهای شرکتی ۳ تا ۴ ماه به تعویق افتاده که تقریباً موضوعی طبیعی است.
فتاحی گفت: در صورت پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت و شهروندان و در صورت کنترل و ثبات قیمت‌ها تمام مشکلات مالی شهرداری ارومیه هم قابل حل است.
نایب رئیس شورای شهر ارومیه رکود در بازار مسکن را یکی از دلایل بروز مشکلات مالی برای شهرداری عنوان کرد و افزود: در صورت بهبود بازار مسکن و افزایش ساخت‌وساز پروانه‌های صادره از شهرداری نیز افزایش می‌یافت بنابراین حوزه عمرانی و درآمدی شهرداری نیز رونق می‌گفت.
وی افزود: دومین مشکل شهرداری ارومیه پرداخت نشدن یارانه سوخت به شهرداری است چرا که این شهر حدود ۳۰۰ هزار خودرو دارد که با پرداخت حق ۱۰ درصدی شهرداری از یارانه سوخت این تعداد خودروها می‌توان مشکلات مالی زیادی را از روی دوش شهرداری ارومیه برداشت.
فتاحی سومین مشکل شهرداری ارومیه را پرداختن نشدن به موقع مبالغ ناشی از جرائم راهنمایی و رانندگی ارزیابی کرد و گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از درآمد حاصل از این جرائم باید به شهرداری پرداخت شود که به موقع انجام نمی‌شود.
به گفته وی چندی پیش همین مشکلات در حضور رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در ارومیه بررسی شده اما هنوز دولت تدبیری برای آن نیاندیشیده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


شش + 9 =