فرماندار:

پایانه موقت مرز رازی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان آذرماه ساخته می شود

پایانه موقت مرز رازی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان آذرماه ساخته می شود

آراز آذربایجان- فرماندار خوی گفت: با توجه به وجود ترافیک سنگین مسافران در مرز رازی و برای رفاه حال مسافران، مقرر شده تا پایان آذرماه پایانه موقت در این مرز با هزینه ۳۰ میلیارد ریالی راه اندازی شود.
سیدمحمد عابدی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مرز رازی برای خوی افزود: مرز رازی قلب تپنده این شهرستان به شمار می رود و این مرز در راستای توسعه تجارت، رونق اقتصادی و رشد شهرستان مهم بوده و لازم است مسائل و مشکلات موجود در آن با همکاری و همدلی تمامی دستگاه های مرتبط هر چه سریعتر حل و فصل شود.
وی با برشمردن مشکلات موجود در مرز رازی از جمله نبود زیرساخت های مناسب بیان کرد: طرح ساخت تاسیسات جامع پایانه ای و گمرکی در مرز رازی با برطرف شدن معارضان و تزریق اعتبار هم اکنون در جریان است.
وی وجود مرز رازی و راه ریلی و زمینی رازی را از ظرفیت های بزرگ و زیرساخت مهم توسعه تجارت، بازرگانی و گردشگری در خوی عنوان کرد و افزود: ساماندهی پایانه رازی، توسعه راه ارتباطی خوی ـ قطور و مرز رازی مهمترین برنامه محوری برای توسعه تجارت، صادرات و گردشگری در این شهرستان است.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم با راه اندازی پایانه موقت مرزی شاهد ساماندهی وضعیت ورود و خروج در کوتاه مدت در مرز رازی باشیم.
به گزارش ایرنا، مرز زمینی و ریلی رازی خوی در گسترش تردد مسافر و جذب گردشگر خارجی نقش بسزایی دارد به طوری که در طول یکسال از این مرز نزدیک به ۵۲۰ هزار مسافر تردد کرده است.
مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در استان آذربایجان غربی است و نقش موثری در رونق اقتصادی منطقه دارد.
گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.
وجود حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک در آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، این استان را در موقعیت ممتازی برای گسترش روابط تجاری با کشورهای خارجی کرده است.

منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = پنج