نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

یک صدایی مجلس برای حکومت سم است

یک صدایی مجلس برای حکومت سم است

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه این واقعیت که عده‌ای به دنبال تشکیل مجلس یکصدا هستند را کتمان نکنیم گفت: یکصدایی مجلس همانند سمی برای حکومت است.
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده مردم میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه عده‌ای به دنبال ایجاد مجلس یکصدا هستند، اظهار کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند مجلس یکصدا از یک نحله سیاسی ایجاد کنند و همه ما هم به آن آگاه هستیم بنابراین نباید واقعیت‌ها را کتمان کرد.همایون هاشمی در رابطه با حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم به وظایف ذاتی خود واقف هستند و ۴۰ سال است که نشان دادند در فراز و نشیب‌ها همراه نظام هستند و حکومت بوده و اسلام را از صمیم قلب دوست دارند؛ بنابراین اگر انتقاداتی دارند به نحوه اجرا است و هیچ گاه به دلیل نقدهایی که دارند، اصل را که حفظ حکومت اسلامی است فراموش نمی‌کنند.
نماینده مردم تکاب در مجلس اظهار کرد: مردم قطعا حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت و آن را وظیفه ملی و دینی خود می‌دانند گرچه مردم از دست مسوولین و نماینده ها تا حدودی شاکی هستند و ما هم این نقدها را می شنویم اما این انتقادات، تاثیری در همراهی آنها با حکومت ندارد.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اقدام عده‌ای برای تشکیل مجلس یکصدا، گفت: من اعتقادی به یکصدایی مجلس ندارم یکصدایی همانند سم برای حکومت است؛ لذا همه صداها باید از مجلس شنیده شود. همانطور که در قانون اساسی آمده است، همه گروه‌های سیاسی و جمعیتی، نحله‌های سیاسی و همه قومیت‌ها در مجلس سهم دارند و یکی از ویژگی‌های اساسی جمهوری اسلامی که به آن افتخار می‌کنیم این است که همه گروه ها را مد نظر قرار داده است لذا نباید به سمت مجلس یکصدا برویم.هاشمی در ادامه افزود: البته مجلس یکصدا با مجلس یک دست فرق می‌کند مجلس یکدست به این معنا است که مثلا کسی معامله‌ای در اساس انقلاب نداشته باشد و همین مجلس هم در مقابل یکدست بود و در مقابل دشمنان یکدست ایستاد. اما اینکه بخواهیم مجلس را یکصدا کنیم و همه یک حرفی را بزنند کار درستی نیست و آسیب جدی به نظام و حکومت وارد می‌کند. عده ای تلاش می‌کنند مجلس یکصدا از یک نحله سیاسی ایجاد کنند و همه ما هم به آن آگاه هستیم بنابراین نباید واقعیت‌ها را کتمان کرد. اما مردم باید با رأی درست خودشان جلوی این کار را بگیرند و این کار را هم قطعا انجام خواهند داد.
او با اشاره به نبود احزاب قوی در کشور، گفت: احزاب ما رشد نکردند و اگرچه بعضی از احزاب ایجاد شده‌اند اما در حد اسم باقی ماندند؛ بنابراین رویکرد حکومت باید حزب محوری باشد در حالی که اینگونه نیست. همچنین بسیاری از تشکل و نهادهایی که اسم و رسم ظاهری ندارند اما قدرتشان بیش از یک حزب است. به عنوان نمونه همین جریانات اصلاح طلبی و اصولگرایی کار حزبی انجام می دهند اما غیر رسمی هستند.هاشمی در خصوص انتقاد عده‌ای که عنوان می‌کنند مجلس در رأس امور نیست، خاطرنشان کرد: با بخشی از این اظهار نظر همراه هستم گاها مداخلات غیر مسوولانه‌ای صورت می‌گیرد که مجلس را تضعیف می‌کند اما مجلس در مسیر حرکت خود آن اهلیت و اصلیت و رأس امور بودن خود را نشان می دهد و مردم هم علی‌رغم اینکه انتقاداتی به عملکرد مجلس دارند اما نشان دادند که هنوز مجلس را قبول دارند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


شش − = 5