جلوگیری از بازگشت ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار حوزه عمران روستایی آذربایجان‌غربی

جلوگیری از بازگشت ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار حوزه عمران روستایی آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به انجام تمهیداتی برای توسعه عمران روستایی و استفاده کامل از اعتبارات پیش بینی شده در این خصوص گفت: در این راستا از بازگشت ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی مربوط به سال ۱۴۰۰ جلوگیری و طرح‌های لازم از این محل طراحی و اجرا شد.
جعفر برزگر در خصوص جزئیات این طرح‌ها اظهار کرد: یکی از این موارد، استفاده از اعتبارات سهمیه ۱۴۰۰ در حوزه قیر رایگان بود که با توجه به موانع پیش رو در راستای تبدیل قیر رایگان به آسفالت، این بودجه امکان بازگشت به خزانه داشت.
وی افزود: با توجه به پیش بینی‌هایی که صورت گرفت و نگاه مثبتی که دستگاه‌های نظارتی داشتند، مجوز لازم برای تامین هزینه‌های تبدیل قیر به آسفالت از محل اعتبار ۱۴۰۰ تامین و طرح‌های این حوزه تمهید شد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون برای آسفالت معابر ۱۳۲ روستا با اعتباری بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان کار اجرایی انجام شده و سعی خواهیم کرد عملیات اجرایی در این حوزه تا پایان آذر امسال به اتمام رسیده و ساکنان ۱۳۲ روستا از مزایای طرح بهره‌مند شوند.
برزگر همچنین از تلاش برای جذب ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه طرح هادی روستایی از محل اعتبارات سال گذشته در استان خبر داد و یادآور شد: یکی از مهمترین تکالیف قانونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مطالعه و اجرای طرح هادی در روستاهاست که اعتبار ویژه‌ای هم برای این امر در نظر گرفته می‌شود.
وی اضافه کرد: با اهتمامی که صورت گرفت از محل اعتبارات سال گذشته، عملیات جذب ۲۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار با طراحی پروژه‌هایی در ۲۳۰ روستا از اردیبهشت امسال آغاز شد و اجرای آنها نیز در سریع ترین زمان به اتمام رسید و این طرح‌ها در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای مسوول در حوزه اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها است.
آذربایجان غربی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد که نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مناطق سکونت دارند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


هفت × = 49