یادواره شهدای غواص در سال ۱۴۰۰ به صورت ملی برگزار می شود

یادواره شهدای غواص در سال ۱۴۰۰ به صورت ملی  برگزار می شود

گروه خبر: معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای از برگزاری چهارمین یادواره شهدای غواص در سال ۱۴۰۰ به صورت ملی خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان ، رضا مهدی در حاشیه برگزاری سومین یادواره شهدای غواص استان با بیان اینکه یادواره چهارم با حضور شهدای غواص استان‌های ساحلی گیلان، مازندران و همچنین شهدای غواص استان‌های آذربایجان غربی و زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: امروز هرچه داریم از شهدا است، امنیت فعلی کشور را مدیون جانفشانی شهدا هستیم.
وی با اشاره به فعالیت ۱۸۱ آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور و تحصیل نزدیک به ۲۰۰ هزار دانشجو افزود: امسال هیچ کمبود اعتبار فرهنگی در هیچ یک از مراکز فنی و حرفه‌ای وجود ندارد و ۱۰۰ درصد بودجه مراکز پرداخت شده است.
مهدی با بیان اینکه سرانه بودجه فرهنگی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای هر دانشجو در حدود ۱۰ هزار تومان است، اظهار کرد: با شیوع کرونا هزینه‌های حضور فیزیکی، پذیرایی، رفت و آمد و … حذف شد و کاهش یا حذف برخی از هزینه‌ها باعث شد در تأمین بودجه فرهنگی امسال با مشکلی مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه امسال هیچ کمبود اعتبار فرهنگی در هیچ یک از مراکز فنی و حرفه‌ای وجود ندارد و ۱۰۰درصد بودجه مراکز پرداخت شده است، اظهار کرد: در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سطح کیفی دروس ارائه شده، باعث شد فارغ التحصیلانی که واقعاً جویای کار هستند به راحتی جذب بازار کار شوند.معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه با اشاره به چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۰ گفت: هدف این دانشگاه تربیت دانشجویی خلاق، نوآور و مسئولیت‌پذیر بوده و چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای پنج سال آینده روشن شده است.
وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزو نخستین دانشگاه‌هایی بود که وقتی این سند مطرح شد کارگروه و کمیته‌ای برای تبیین این موضوع تشکیل داد و همایش ملی را در شهریور امسال در قم برگزار کرد و بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی دریافت شد.
مهدی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب تحولی در دانشگاه‌ها به وجود می‌آورد، آن را به عنوان »جریان فرهنگی« و نه »رویداد« برگزار می‌کنیم و در این راستا گام دوم انقلاب به عنوان کلیت جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده و یک سند علمی است و شوخی بردار نیست و این سند برای ۴۰ سال آینده است.
وی با تاکید بر شناسایی شخصیت‌های برجسته استانی و معرفی آنها به جامعه تصریح کرد: با توجه به اینکه مفاخر ملی نباید از دست بروند باید ضمن شناسایی آنان، در ابتدا یادواره یا همایش استانی و سپس یادواره کشوری و ملی برای آنها برگزار شود

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۸ ب.ظ

دیدگاه


نُه × = 18