اعتیاد مهمترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان

اعتیاد مهمترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان

آرازآذربایجان-رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با افزایش دانش آموزان سیگاری اعتیاد، مهمترین عامل در بروز آسیبهای اجتماعی در بین دانش آموزان است.
رضا داغستانی در گفت‌وگو با امانت اظهار داشت: اعتیاد، آسیب هایی همچون افت تحصیلی، سرقت، پرخاشگری را به دنبال دارد از این رو به عنوان مشکل زیر بنایی در جامعه تلقی می‌گردد.
وی در ادامه افزود: مبحث طلاق و اعتیاد به عنوان دو معضل اساسی در دانش آموزان هستند که آموزش و پرورش در قالب کلی آسیب‌های اجتماعی به آن می‌پردازد.
این مسئول بیان کرد: متاسفانه عمده موارد اعتیاد و سایر آسیبهای اجتماعی دانش آموزان در مناطق حاشیه نشین که درگیر فقر، اعتیاد، مهاجرت هستند بیشتر دیده می‌شود.
داغستانی با اعلام اینکه مصرف سیگار در دانش آموزان در چند سال اخیر افزایش داشته و دختران از این آمار فزاینده بی بهره نبوده‌اند گفت: ۸۰ درصد مدارس استان تحت پوشش برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد است، کیفیت و بازخورد این برنامه ها آمار ۳۵ درصدی بیشتر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: برای ۹ شهر بزرگ استان از جمله ارومیه،میاندوآب، خوی، مهاباد و غیره کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد تشکیل شد به طوریکه ۲ جلسه برای والدین، یک جلسه برای دانش آموزان بود.
وی گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی پیشگری از اعتیاد با همکاری وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و هلال اهمر صورت گرفت که هلال اهمر امر آموزش در کارگاه‌ها را بر عهده داشت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


6 + نُه =