رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

وضعیت غاز پیشانی سفید در آذربایجان غربی بررسی می شود

وضعیت غاز پیشانی سفید در آذربایجان غربی بررسی می شود

آرازآذربایجان- رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از بررسی آخرین وضعیت غاز پیشانی سفید در استان و برنامه حفاظت و مدیریت این گونه خبر داد.
امید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه غاز پیشانی سفید از گونه های ارزشمند و در معرض خطر در دنیا به شمار می رود اظهارداشت: غاز پیشانی سفید تنها گونه ای در دنیا است که برنامه مدیریت بین المللی برای آن تدوین شده و به تبع آن در کشور و استان نیز برنامه حفاظت و عمل ملی آن تدوین و به تصویب رسیده که در صورت تامین اعتبار وارد فاز اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ هزار قطعه غاز پیشانی سفید در دنیا وجود دارد گفت: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته هشت هزار قطعه از این پرنده در تالاب های آذربایجان غربی مشاهده و شناسایی شده است.
یوسفی در خصوص آخرین وضعیت میش مرغ نیز گفت: این پرنده روی هم رفته از وضعیت خوبی برخوردار نیست و با وجود اقدامات اساسی حفاظتی صورت گرفته جمعیت آن همچنان از ۱۵ جفت فراتر نرفته است.
رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از تخصیص پنج میلیارد ریال برای خرید اراضی کشاورزی پناهگاه حیات وحش این گونه در بوکان خبر داد و افزود: این اعتبار به تصویب رسیده بود که هفته پیش از سوی تهران به استان تخصیص داده شد.
یوسفی اضافه کرد: با تخصیص این اعتبار اراضی کشاورزی که در قسمت مرکزی پناهگاه این گونه در دشت سوتاو خریداری می شود تا از آسیب دیدن تخم های این پرنده جلوگیری شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


× 4 = شانزده