اختصاصي آرازآذربايجان //

شاخص های توسعه یافتگی و ارابه ۵۰ میلیونی!

شاخص های توسعه یافتگی و ارابه ۵۰ میلیونی!

وحید حاج سعیدی
گروه تحلیل: امروز اگر ریا نباشد ما می خواهیم از رمز و راز توسعه بگوئیم و شاخص های آن را با آقای وزیر بهداشت دو نفری آچار کشی کنیم!
در جریان هستید که هر چه وزیر قبلی بهداشت به فکر پزشکان بود و هر بشارتی که در خصوص تامین معیشت آنها داده بود عملی کرد تا جایی که بشارت دان برخی از پزشکان دچار عارضه شد، برعکس سعید آقا نمکی وزیر فعلی بهداشت دربست به فکر مردم است و توراهی هم سوار نمی کند تا جایی که حاضر است شاخص های توسعه یافتگی را تغییر دهد ولی از مواضعش کوتاه نیاید. ایشان در این راه یک تنه در برابر مافیای خودروسازی ایستاده است و محصولات تولیدی آنها را که بنز و هیوندا توان پاس کردن استاندارد های ۸۵ گانه شان را ندارند، ارابه می نامد و از مردم خواسته ارابه نخرند یا اگر می خرند دستکم افسارش را محکم بگیرند و کمی احتیاط کنند.
ارابه زرین جیحون که نیست بتوانید با آن در مَرغزارهای سمرقند بخارا ویراژ دهید و ادای شاهزادگان اساطیری را در بیاورید! بگذریم… و اما توسعه یافتگی از دیدگاه وزیر بهداشت …. حقیقتاً دست مَمَلی … درود به شرفت… اجازه بدهید اصل کلام تیتانیوم بار ایشان را با هم مرور کنیم !
انسان توسعه یافته، پولش را به پیش پرداخت خودروسازی نمی‌دهد که ارابه غیراستاندارد تحویل او بدهد و اگر ارابه غیر استاندارد را تحویل گرفت با علم به اینکه این ارابه می‌تواند عامل مرگ او شود، با سرعت استاندارد رانندگی می‌کند و از رانندگی با سرعت بالا پرهیز می‌کند و این نشان دهنده نقش توسعه یافتگی انسان است.» یعنی با این راهبرد جناب اقای نمکی در حال رسیدن به افق های درخشان عصر بالندگی و توسعه یافتگی همگانی هستیم. لطفاً چراغ ها را روشن کنید. از بوق زدن داخل تونل هم خودداری کنید. در ضمن کسی هم از خط اضطرار تونل ها عبور نکند که پلیس شاکی می شود. همین طوری پلیس از ما دارندگان غیور و جان برکف پراید خواسته که کمی بیشتر احتیاط کنیم چرا که ۳۴ درصد تصادفات مربوط به خودروی پراید است، بعد شما از خط اضطرار هم عبور می کنید و انتظار دارید وزیر شاخص های توسعه یافتگی تان را تیک بزند؟!
هر چند اگر خلق الله خودروی استاندارد نخرند مجبور می شوند موتور ۲ میلیون تومانی را از فروشگاه فرهنگیان سر کوچه شان ۱۳ میلیون بخرند و با کلاه نداشته ایمنی ، در تقابل نا برابر با خودروهای استانداردی که وزیر محترم و سایر توسعه یافتگان نظام سوار می شوند، حماسه دیگری خلق کنند و آمار ۳۴ درصدی تصادفات پراید ، وکیوم شده به حوادث موتور هایی منتقل شود، که مشخص نیست آن موقع وزیر چه اسمی روی آنها می گذارند؟! فقط پیش خودمان بماند در کشورهای خارج که خودرو های تولیدی شان بین ۲ تا ۳۶ کیسه هوا دارند باز هم ادعای توسعه یافتگی ندارند و شبانه روز در تلاش هستند تا رضایت مشتری جلب شود. اما ما در کشورمان همین که زیر دست و پای ثبت کنندگان خودرو یا به زعم وزیر ارابه هایی که مدل، رنگ، جنسیت، قیمت نهایی و حتی نوع ارابه مشخص نیست کشته و زخمی ندهیم، همه شاخص های توسعه یافتگی را پاس کرده ایم و پرچم مان بالاست!

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


7 + یک =