وضعیت شیوع آنفلوانزا در آذربایجان غربی عادی است

وضعیت شیوع آنفلوانزا در آذربایجان غربی عادی است

آراز آذربایجان-آنفلوانزا در تمام فصل‌های سال اتفاق می افتد ولی در فصل‌های پاییز و زمستان شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع آنفلوانزا در استان گفت: وضعیت شیوع این بیماری در استان عادی است.
جواد آقازاده افزود: والدین نسبت به آموزش رعایت نکات بهداشتی به فرزندان خود اقدام کنند و در صورت بروز بیماری ضمن مراجعه به پزشک، استراحت کودک و استفاده از مایعات فراوان را در دستور کار قرار دهند.
وی اظهار داشت: ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست‌های آلوده منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: پایه اصلی کنترل این بیماری، شستشوی دست‌هاست و شستشوی منظم دست با مواد ضدعفونی، پرهیز از روبوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و عدم حضور در محل کار تا زمان پشت‌سر گذاشتن زمان حاد بیماری از راهکارهای اصلی برای پیشگیری از این بیماری به‌شمار می‌رود.
وی بیان کرد: آنفلوانزا در تمام فصل‌های سال اتفاق می افتد ولی در فصل‌های پاییز و زمستان شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم است.
وی تاکید کرد: با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.
آنفلوانزا یک بیماری ویروسی مسری است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن مبتلا شود و شست و شوی دست‌‎ها بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری مرگبار است.
شیوع این بیماری در فصول سرد سال بیشتر است و علت آن حضور طولانی مدت افراد در فضاهای بسته و تماس نزدیک افراد با یکدیگر محسوب می‌شود.
تب، علایم گوارشی نظیر اسهال و استفراغ، سرفه و گلودرد، خستگی و سردرد و درد عضلانی از علایم مهم این بیماری به‌شمار می‌رود.
بیماری آنفلوانزا یک بیماری عفونی حاد می‌باشد که به‌راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و در کل دنیا در گردش است.
در طول سال نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان به این بیماری مبتلا می‌‎شوند که حدود ۸۰ درصد آنها خود محدود شونده بوده و بدون نیاز به درمان بهبود می‌یابند و تنها ۲۰ درصد مبتلایان نیاز به اقدامات مراقبتی در مراکز درمانی دارند

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


+ 5 = هشت