نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

وضعیت دارو در کشور مناسب و تحت کنترل است

وضعیت دارو در کشور مناسب و تحت کنترل است

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه وضعیت دارو در کشور مناسب و تحت کنترل است گفت: کمبود و نابسامانی دارو بعضا مربوط به داروخانه¬ها و شرکت‌های توزیع‌کننده دارو است .
به گزارش آرازآذربایجان ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه افزود : هر سال شرایط تحریم‌ها بر کشور زندگی مردم را سخت‌تر می‌کند و یکی از این موارد کمبود و گرانی داروهای خارجی در بازار است.
ما تولیدکنندگان بسیار خوبی در داخل کشور داریم، اما استقبال عمومی نسبت به داروهای خارجی وجود دارد.
همایون هاشمی خاطر نشان کرد: البته مردم بدانند جای نگرانی نیست و هیچوقت در دارو با کمبود دارو مواجه نخواهیم شد. سال گذشته مجلس و دولت ارز مورد نیاز برای تامین مواد دارو تهیه کردند و همه نهادهای دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها کمک کنند تا با تدبیر از این وضعیت عبور کنیم.
او می‌افزاید: وقتی ارز چند برابر شده قطعاً تاثیراتش را بر قیمت دارو و دیگر اقلام جامعه می‌گذارد.
نماینده میاندوآب در مجلس تصریح کرد: چند سالی است که دارو در صدر تحریم‌ها قرار دارد ولی با اتکا به توان داخلی از این مشکل عبور خواهیم کرد.
البته همه این موارد به تحریم‌ها مربوط نیست و خود داروخانه‌ها و شرکت‌های توزیع‌کننده دارو باید هوای مردم را داشته باشند. با این تفاسیر باید تاکید کرد که وضعیت دارو در کشور مناسب است و اگر خبرهایی در این باره شنیده می‌شود به خاطر وجود تحریم‌هاست که برخی از اقلام دارویی را با مشکل روبه‌رو کرده یا قیمت آن افزایش دارد.
این در حالی است که یکی از مواردی که با وجود تحریم‌ها علیه کشور، بر روی زندگی مردم تاثیر گذاشته است گرانی دارو در بسیاری از داروخانه‌ها است.
داروخانه‌ها می‌گویند که کمبود دارو وجود دارد و توزیع‌کنندگان قیمت آن را افزایش داده‌اند، ما هم مجبور هستیم که گران بفروشیم، از سوی دیگر مسئولان می‌گویند قیمت دارو در سراسر کشور یکسان است و افزایش چشمگیری در قیمت دارو نداریم.
البته به غیر از تحریم‌ها نوسان قیمت ارزی نیز بر روی دارو بی‌تاثیر نبوده است. هرچند دولت در همان روزهای نوسانات ارزی بازار به صراحت تاکید کرد که دارو ارز مبادله‌ای می‌گیرد و قرار نیست هیچ مشکلی در تامین ارز دارویی به‌وجود بیاید اما گشت و گذار ما در چند داروخانه خصوصی و دولتی نشان می‌دهد، بیماران از اینکه برخی داروهای‌شان کمیاب یا نایاب شده ناراضی‌اند و همچنین از افزایش قیمت برخی داروها و اینکه داروی خارجی در داروخانه‌ها گلایه دارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = هفت