والیبال شهرداری ارومیه در پیچ و خم ناکامی

والیبال شهرداری ارومیه در پیچ و خم ناکامی

نرگس موذنی حبشی
گروه گزارش:تیم والیبال شهرداری ارومیه خواسته یا ناخواسته با رقم زدن سومین شکست خود در رقابتهای لیگ برتر وارد پیچ و خمی از ناکامی های تلخ شده که دوباره دوست دارانش را نگران از رسیدن به قهرمانی کرده است.
گویا کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر والیبال کشور برای هواداران ارومیه ای همچنان حکم رویایی محال و دست نیافتنی دارد که با گذشت بیست و هشت سال همچنان عطش رسیدن به آن را در سر می پرورانند.
تیم شهرداری ارومیه امسال پنجمین سال حضور در لیگ والیبال ایران را سپری می کند و با وجود اینکه هر ساله بیشترین سرمایه گذاری و گران قیمت ترین بازیکنان را برای تیم خریداری کرده و متحمل هزینه های گزافی می شود ولی هر سال باز یک جای کار می لنگد.
سال گذشته تیم شهرداری ارومیه از نظر اغلب کارشناسان زبده والیبال برای قهرمانی بسته شده بود و با وجود ستارگانی همچون سعید معروف میلاد عبادی پور، نیکولای نیکولوف، شهرام محمودی، عبدالرضا علیزاده و پوریا فیاضی یک سر و گردن از حریفان بالاتر بود.
جدایی شوک بر انگیز سعید معروف و پیوستن این بازیکن به تیم زنیت کازان روسیه نخستین رویداد تلخ برای تیم شهرداری ارومیه بود که در ادامه با آمدن والریو ورمگلیوی ایتالیایی به نوعی جبران شد.
اما ناکامی تلخ فینال ۲۷ اسفند ۹۳ و شکست بحث برانگیز تیم شهرداری ارومیه برابر پیکان تهران که اغلب کارشناسان و حتی هواداران آن را بر ضعف سرمربی و کادر فنی دلالت دادند، خیلی بیشتر از حادثه ضرب و جرح هواداران دل تماشاگران را آزرده است.
به نظر می رسد سعید معروف مسئولیتی بیش از یک بازیکن و کاپیتان را به دوش می کشد و به نوعی به جای سرمربی، هدایت تیم شهرداری ارومیه را نیز بر عهده دارد که این امر در اغلب مواقع از کارآیی و عملکرد این بازیکن در انجام وظایف محوله اش کاسته است.
این روزها ناکامی های تیم ارومیه و بازی های ضعیف این تیم مقابل مدعیانی همچون پیکان تهران و بانک سرمایه هزاران هوادار ارومیه ای را نگران خود کرده است.
پیشکسوتان و مربیان مجرب و با سابقه ارومیه_ای که سالهای سال در کسوت ورزشکاری و مربیگری برای والیبال کشور و این شهر زحمت کشیده اند، منتظرند تا ببینند آیا مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه برای رهایی از این بحران از نظرات و پیشنهاد های آنها استفاده خواهند کرد.
محمود محب یکی از همین پیشکسوتان که سابقه حضور در تیم ملی را دارد در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به نظر من نخستین مشکل در تیم والیبال شهرداری ارومیه ناشی از ضعف مدیریتی باشگاه و به تبع آن کادر فنی است.
وی اظهار کرد: باشگاه شهرداری ارومیه بیشترین میزان سرمایه گذاری را برای تیم هزینه کرده است ولی تا زمانی که مدیریتی قوی و کادر فنی مجرب و با تجربه در تیم نباشد نتیجه ای بهتر از این کسب نمی کنیم.
محب اضافه کرد: درست است که تیم شهرداری ارومیه با مشکل مصدومیت پوریا فیاضی مواجه است ولی این امر علتی موجه برای ارائه بازی های ضعیف و پر اشتباه نیست.
وی ادامه داد: به طور یقین با نزدیک شدن به مرحله پلی آف بازی های به مراتب سخت و دشواری پیش رو داریم و برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر باید راه پر و پیچ خمی را طی کنیم.
محب افزود: بازیکنان باید از هم اکنون انگیزه رسیدن به قهرمانی را در سر بپرورانند و برای رسیدن به دیدار فینال و کسب قهرمانی برنامه_ریزی هدفمندی داشته باشند.وی گفت: تیم رویایی شهرداری ارومیه در سال گذشته شایستگی قهرمانی لیگ برتر ایران را داشت ولی فرصت طلایی خود را به بهانه های مختلف از دست داد.
محب با انتقاد از مسئولان باشگاه در ارج ننهادن به مقام و جایگاه پیشکسوتان والیبال ارومیه گفت: این باشگاه باید اعضای هیات رئیسه خود را از بین همین پیشکسوتان انتخاب کند تا در صورت لزوم از تجربه های ارزشمند آنها در مواقع ضروری و بحرانی بهره مند شده و در جهت حل مشکلات و چالش های به وجود آمده بر آید.
وی افزود: در حال حاضر هیچ یک از پیشکسوتان والیبال ارومیه برای تماشای دیدارهای خانگی به سالن نمی روند و ترجیح می_دهند مسابقات را از طریق تماشای تلویزیونی دنبال کنند.
محب گفت: پیشکسوتان ملی پوش و والیبالیست های اسبق این شهر، نه تنها برای والیبال ارومیه بلکه زحمات زیادی برای والیبال ایران متحمل شده اند و حق بزرگی بر گردن ورزش کشور دارند.
نادر شهنازی یکی دیگر از والیبالیست های اسبق و پیشکسوتان مطرح شهر ارومیه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: تیم والیبال شهرداری ارومیه باید شخصیت قهرمانی به خود بگیرد و در فرصت باقی مانده تا آغاز دیدارهای پلی آف در صدد رفع مشکلات موجود و تقویت نقاط ضعف خود بر آید.وی اظهار کرد: باخت مقابل پیکان تهران و بانک سرمایه با فاصله هشت یا ۹ امتیازی در شان تیم شهرداری ارومیه نیست و مسئولان باشگاه و کادر فنی باید فکری اساسی برای گذر از این بحران داشته باشند.
شهنازی گفت: برد و باخت و در کنار آن بروز برخی مصدومیت ها، جزئی از ورزش حرفه ای است ولی یارگیری نامناسب در بستن تیم و ضعف در توجه نکردن به پست مهمی همچون یار قدرتی یکی از مشکلات بحث بر انگیز تیم شهرداری محسوب می شود.
وی ادامه داد: یک ورزشکار حرفه ای باید علاوه بر آمادگی جسمانی به دور از هر گونه دغدغه فکری در اختیار تیم قرار گیرد و اگر تیمی به معضل بازیکن سالاری دچار شود به طور یقین کار سختی پیش روی کادر فنی خواهد بود.
پیشکسوت والیبال کشور گفت: انتظار می رود امسال تیم شهرداری ارومیه با حفظ هماهنگی بیشتر و رسیدن به انسجام تیمی بهتر آرزوی دیرینه هوادارن ارومیه ای را برای کسب مقام قهرمانی ایران و راهیابی به جام باشگاه های آسیا و جهان تحقق ببخشد.
شهنازی ادامه داد: مدیریت در ورزش رکن اساسی و شالوده اصلی در نظم دهی و جهت بخشی برای رسیدن به اهداف متعالی است و تنها صرف هزینه های گزاف و میلیاردی ضامن رسیدن به قهرمانی نیست.
تیم والیبال شهرداری ارومیه در هفته دوازدهم رقابتهای لیگ برتر باشگاه های کشور گرامیداشت ۲۰۰ شهید والیبالیست با قبول شکست ۳ بر یک مقابل تیم بانک سرمایه به رده سوم جدول رده بندی سقوط کرد.
این تیم که تا پایان هفته دهم صدرنشین این رقابتها با قبول شکست برابر پیکان تهران به مقام نایب قهرمانی نیم فصل بسنده کرد تا ناکامی دیدار فینال همچنان برای این تیم زنده بماند.
تیم شهرداری ارومیه در هفته سیزدهم این رقابتها روز یکشنبه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه میزبانی تیم ثامن الحجج (ع) خراسان است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


2 − دو =