مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان غربي:

هیچ مشکل مالی جهت ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در آذربایجان غربی نداریم

هیچ مشکل مالی جهت ریشه‌کن کردن  بی‌سوادی در آذربایجان غربی نداریم

گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۴۳ کلاس درس تا پایان برنامه پنجم توسعه در پلدشت باز سازی می شود.
ولی سمرقندی در جریان دیدار با فرماندار پلدشت گفت: در سالیان گذشته در این شهرستان در بحث تخریب و بازسازی مدارس به خوبی ورود نشده بود که با برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور ۴۳ کلاس درس در این شهرستان از محل اعتبارات ملی از تخریب و بازسازی مدارس احداث خواهد شد.
وی در ادامه از برنامه ریزی دقیق جهت ریشه کن کردن بیسوادی در استان خبر داد و اظهار کرد: برای تحقق این امر از لحاظ منابع مالی هیچ مشکلی وجود ندارد و امیدواریم با تعامل و همکاری تمامی دستگاه ها و ارگان ها بتوانیم با افتخار اعلام نماییم که در استان هیچ بیسوادی وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در این دیدار از شروع به کار مدرسه استثنایی از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در این شهرستان به جهت نیازمند بودن منطقه خبر داد. همچنین طالبی فرماندار پلدشت در این دیدار گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در نقطه صفر مرزی واقع شده و همه روزه مسافران کشورهای همسایه از این شهرستان تردد می کنند و شبکه های تلویزیونی آنها قابل رویت است لذا نیاز مبرم در ارتقاء سطح فرهنگ در این منطقه وجود دارد که یکی از مهمترین متولیان این امر آموزش و پرورش است.
طالبی افزود: متاسفانه در این شهرستان آموزش و پرورش هم از لحاظ نرم افزاری و هم از لحاظ سخت افزاری در مشکل است که باید این موارد ارتقاء پیدا کند تا سطح آگاهی و معلومات دانش آموزان افزایش پیدا کند.
همچنین رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در ادامه به کمبود فضای آموزشی و نامناسب بودن اکثر مدارس این شهرستان از لحاظ ساختمانی اشاره کرد و گفت: در بحث نوسازی مدارس در این منطقه باید بیشتر توجه شود زیرا که این شهرستان در پیشانی نظام قرار دارد و وضعیت موجود فعلی در شان نظام نیست.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 9