همواره در جاده قلب سالم حرکت کنید

همواره در جاده قلب سالم حرکت کنید

مریم گل میرزایی.
گروه خانواده و سلامت:روز جهانی قلب در سال ۲۰۰۰ میلادی پیشنهاد شد تا به مناسبت این روز ،مردم دنیا را از خطرات بیماری قلبی و سکته مغزی به عنوان اولین علت مرگ مطلع کند.این بیماری ها سالانه ۳/۱۷ میلیون نفر را از بین می برند و این تعداد در حال افزایش است.
انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۳ میلیون نفر سالانه به علت بیماری های ناشی از بیماری قلبی عروقی از بین بروند که این تعداد بیش از جمعیت قاره استرالیا خواهد بود .
روز جهانی قلب در روز ۲۹ سپتامبر (آخرین یکشنبه ماه سپتامبر) هر سال بر گزار می شود.
فدراسیون جهانی قلب به همراه اعضای خود اهمیت این موضوع را که اگر عوامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی شامل دخانیات،رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی، کنترل شوند، حداقل ۸۰% مرگ های زودرس ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی می تواند اجتناب شود ، را بر اساس الویت ها و موضوعاتی که در هر سال تعیین می کند ،در سراسر جهان پخش و اطلاع رسانی می کند.
فعالیت های ملی مانند سخنرانی ها و گفتگوها و غربالگری ها، پیاده روی و دویدن، برگزاری کنسرت ها یا وقایع ورزشی در سراسر دنیا در همین زمینه و بر اساس موضوعات تعیین شده در هر سال به شکل بسیج های اطلاع رسانی و آموزشی ،سازماندهی می شوند.
موضوع امسال به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری قلبی عروقی با رویکرد به تمام دوران زندگی و تاکید بر زنان و کودکان می پردازد. بسیج امسال مشخص می کند چه اقداماتی می تواند در طول زندگی فرد برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی انجام شود.
زمانی که از میزان خطر کلی بیماری قلبی عروقی خود مطلع باشید، می توانید یک برنامه برای بهبود سلامت قلب خود تهیه کنید. این برنامه را برای یادآوری بطور شفاف و قابل رویت در خانه در معرض دید قرار دهید. در صورت لزوم مراقبین بهداشتی نیز می توانند در مورد انتخاب درمان های مناسب شما را راهنمایی کنند.
بیماری قلبی عروقی می تواند بر روی تمام افراد از هر گروه سنی و جمعیتی از جمله زنان و کودکان تاثیر بگذارد.
معاونت امور بهداشتی، افراد و والدین را به کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی خود و خانواده فراخوانده می خواند.
در روز جهانی قلب به سمت زندگی با قلب سالم قدم بردارید: مصرف غذا های سالم و فعالیت بدنی را تشویق کنید و مصرف دخانیات را ممنوع کنید.
می دانیم که حرف زدن راحت تر از عمل کردن است، اما امیدواریم که نکات فوق الذکر به شروع سفر شما در این جاده کمک کند.
ما فرصتی برای پیشگیری از اثرات آینده بیماری قلبی و سکته مغزی با پذیرش زندگی با قلب سالم از دوران کودکی و سراسر بزرگسالی داریم. بیایید این فرصت را غنیمت شماریم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


یک × = 8