معاون فني و عمراني شهردار اروميه خبر داد

همه چیز درباره تقاطع غیر همسطح امامت ارومیه

همه چیز درباره تقاطع غیر همسطح امامت ارومیه

گروه خبر: معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: این تقاطع در سه سطح دارای یک تونل ۳۰۰ متری با دو دهانه، یک دور میدان و یک پل نیم خیز است.
ابراهیم صفری، ضمن اشاره به افتتاح فاز اول تقاطع غیر هم سطح امامت اظهار کرد: اساس طراحی پروژه تقاطع نبوت یا در واقع کانسپت تونل امامت دارای سه محدودیت ویژه بود.
*محدودیت‌های امنیتی، طبیعی و اجتماعی همه چیز را سخت کرده بود
وی افزود: محدودیت ارتفاعی و امنیتی، محدودیت طبیعی و محدودیت اجتماعی پیچیدگی‌های رفع مشکل ترافیک این منطقه را بیشتر و بیشتر کرده بود.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: در بحث ارتفاع پروژه، ما محدودیت‌هایی داشتیم و ارتفاع پروژه عملا نمی‌توانست از ۶ متر بیشتر شود. صفری گفت: از لحاظ طبیعی نیز به دلیل نزدیکی آکس تقاطع با پل مولوی یا رودخانه شهرچایی کارسازی رمپ در منطقه عملا ممکن نبود، همچنین در بعد اجتماعی در صورت ساخت تقاطع‌های مرتفع شاهد افت و متضرر شدن واحد های تجاری در منطقه بودیم.
*با اتمام پروژه نبوت ترافیک منطقه به طور کامل روان سازی می‌شود
وی ادامه داد: دست آخر شهرداری ارومیه برای حفظ و صیانت از سیمای شهر ارومیه و جلوگیری از ورود خسارات به واحد های منطقه تصمیم گرفت پروژه نبوت را در سه سطح پیچیده طراحی کند.وی گفت: با اتمام این پروژه ترافیک سنگین منطقه به طور کامل روان سازی می‌شود. معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه تصریح کرد: در این پروژه، امتداد مسیر بلوار امام علی (ع) به سمت امامت در آنالیز فیزیکی ۳۰ درصد ترافیک، بلوار سربازان گمنام به سمت مولوی ۳۰ درصد که به شکل روگذر و پل نیم خیز است، ۲۵ درصد از طریق دورمیدان که بر روی تونل و زیر روگذر قرار دارد و مابقی ترافیک باقی مانده از طریق راست گردها روان سازی می‌شود.
*نقش اساسی تونل ۳۰۰ متری نبوت در روان سازی ترافیک شهری
وی افزود: در این پروژه بیش از ۵۱۶ شمع کار گذاری شد تا دیواره‌ها و اسکلت فلز پدیدار شود، همچنین طول تونل ۳۰۰ متر در عرض ۲۶ متر که دارای دو دهانه و هر دهانه با سه خط ترافیکی ساخته شده است. صفری تصریح کرد: ارتفاع گاوری در تونل ۵٫۵ متر و در ارتفاع رو گذر از دور میدان ۵٫۳۶ است.
*۱۳۰ هزار متر مکعب خاک برداری در تقاطع پروژه غیرهمسطح امامت
وی در خصوص مراحل عملیاتی این پروژه گفت: در این پروژه شاهد بیش از ۱۳۰ هزار متر مکعب خاک‌برداری بودیم و ۳۰ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است. معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه بیان کرد: میزان آرماتور مصرفی این پروژه ۸ هزار تن است، در خصوص کیفیت بتن‌ها نیز از آنجایی که افزونه هایی مثل میکروسیلیس به بتن مصرفی افزوده شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
*توجه ویژه شهرداری و معاونت عمرانی به سیمای شهر ارومیه
صفری با اشاره به تاثیر مثبت این پروژه بر سیمای زیبای شهر ارومیه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های مهم این پروژه سیمای زیبای آن است که در بخش‌های مختلف پروژه با نگاه لندوسکوپی با جنبه‌های فضای سبز نماسازی شده است، پروژه نبوت دارای حداقل سطح خشن و بیشترین سطح نرم است.
*فاز اول پروژه به زودی افتتاح می‌شود
وی افزود:در فاز اول تونل و تقاطع همسطح به بهره برداری می‌رسد و امیدواریم در کم‌ترین زمان روگذر به روش پیش ساخته فلزی نیم خیز عملیاتی شود. صفری در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه حاصل سیاست‌های شورا و تفکرات بلند شهردار ارومیه و تلاش شبانه روزی مجموعه مهندسین عمرانی و پیمانکاران این پروژه است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


شش × 9 =