مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي:

هرگونه برداشت غیر مجاز ازمحدوده پارک ملی دریاچه ارومیه تخلف است

هرگونه  برداشت غیر مجاز  ازمحدوده پارک ملی  دریاچه ارومیه  تخلف است

گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هرگونه دخل و تصرف و برداشت غیر مجاز در محدوده پارک ملی تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان، سعید شهند در بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه افزود: پایش شبانه روزی محدوده پارک ملی دریاچه ارومیه در حال انجام است و این پارک ملی از بالاترین درجه حفاظتی برخوردار است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هیچ گونه ماده معدنی جز نمک خشک از بستر دریاچه ارومیه برداشت نمی‌شود و نمک خشک تنها ماده معدنی است که از بستر دریاچه ارومیه و با هدف تأمین نیازهای صنایع با نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست برداشت می‌شود.شهند درباره برداشت صنعتی و آسیب به اکوسیستم دریاچه، گفت: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان صمت در بازدیدها و بررسی‌های تخصصی و میدانی مناطق خاصی را برای این امر تعیین کرده‌اند که برداشت‌ها فقط در این نقاط و با رعایت ضوابط زیست محیطی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: حداکثر محدوده‌ای که در اختیار برداشت کنندگان صنعتی قرار می‌گیرد ۲۰ هکتار و حداکثر عمق برداشت ۴۰ سانتیمتر است که کارشناسان معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و مأمورین پارک ملی دریاچه بر حسن اجرای این ضوابط نظارت می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


3 − سه =