گزارش//

نگاه ویژه دولت به ارتقای ‌شاخص‌های درمانی در مهاباد

نگاه ویژه دولت به ارتقای ‌شاخص‌های درمانی در مهاباد

گروه گزارش: احداث ۲ بیمارستان دولتی و تامین اجتماعی با حدود ۴۵۰ تخت در شهرستان مهاباد نشان از نگاه ویژه دولت به امر بهداشت و سلامت مردم در منطقه مرزی جنوب آذربایجان‌غربی دارد که هم اکنون با سرعت خوبی در حال تکمیل است.
شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است، هم اکنون دارای ۲ پروژه بزرگ عمرانی در حوزه سلامت بوده که روند پیشرفت فیزیکی آنها به صورت ۲ شیفت در جریان است.
بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد یکی از پروژه های قابل توجه استان در بخش سلامت است که با اتمام آن می تواند مهاباد را به عنوان بلوک درمانی جنوب استان مطرح کرد.
در کنار بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی اجرای پروژه ساخت بیمارستان ۹۸ تختخوابی تامین اجتماعی نیز نشان از توجه ویژه دولت به حوزه سلامت منطقه بویژه در مناطق مرزی را دارد.
شواهد و روند ساخت این ۲ بیمارستان به گونه ای است که شهروندان امید زیادی برای اتمام آنها در موعد مقرر و طبق برنامه ریزی قبلی دارند و هر چند وقت یکبار خبر تزریق اعتبارات ملی به این پروژه ها مردم را خوشحال و امیدوار می کند.
بازدید و سرکشی مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بیش از پیش نشان از عزم جدی دولت برای اتمام به موقع این پروژه ها و تحویل آن در راستای ارتقای حوزه بهداشت را در این منطقه دارد.
پیشرفت ۶ ماه اخیر بیمارستان جدید مهاباد معادل پنج سال پیش از آن است معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشت و درمانی کشور زمستان پارسال در جریان بازدید از بیمارستان ۳۵۰ تخخوابی مهاباد گفته بود که میزان پیشرفت صورت گرفته در این طرح طی ۶ ماه معادل پنج سال پیش از آن بوده است.
ابراهیم نیک دل اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد با حضور بالغ بر ۱۵۰ نیرو در حال انجام بوده و تا پایان خردادماه، اسکلت سازه آن تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه از هم اکنون وارد مرحله تکمیلی احداث این پروژه مهم بهداشتی درمانی در مهاباد شده ایم، افزود: با ورود به مرحله تکمیل پروژه نیاز به ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار خواهیم داشت که تلاش می کنیم به موقع تامین و پروژه طی موعد مقرر افتتاح شود.
پیشرفت فاز نخست پروژه بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسیده است
فرماندار ویژه مهاباد هم در همین رابطه گفت: عملیات احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد به ۶۲ درصد رسیده و روند اجرای پروژه بدون وقفه در حال انجام است.
حسن عباسی بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی هزینه شده و مشکلی در تامین اعتبار آن برای ادامه پروژه وجود ندارد.
وی اضافه کرد: طی ماه های اخیر پیمانکار با تمام توان و به صورت ۲ شیفت فعال بوده و امیدواریم این روند تا زمانی که شرایط آب و هوایی برای اجرای پروژه مساعد است، روند ساخت با بیشترین سرعت و تا پایان فصل عمران ادامه یابد.
وی یادآور شد: پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد در زمینی به مساحت هشت هکتار و زیربنای ۳٫۵ هکتار در ۶ طبقه در بلوار خلبان شهید خالد حیدری احداث می‌شود و شامل‌ بخش‌های زایمان، بستری عمومی، درمانگاه و بخش‌های پشتیبانی خواهد بود.
فاز دوم ساخت بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد کلید خورد فرماندار ویژه مهاباد از تکمیل فاز نخست این پروژه خبرداد و گفت: فاز دوم عملیات ساخت بیمارستان ۹۸ تختخوابی این شهرستان آغاز شده و روند احداث آن بدون توقف توسط پیمانکار در حال انجام است.
حسن عباسی افزود: عملیات اجرایی فاز اول ساخت پروژه بیمارستان تامین اجتماعی شامل احداث فونداسیون، اسکلت و سازه اصلی ساختمان با ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه به پایان رسیده و در حال حاضر عملیات »فاز دوم« احداث آغاز شده است.
وی اضافه کرد: اعتبار فاز دوم احداث بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان، سه هزار و ۷۰ میلیارد ریال و مدت زمان اجرای آن، ۲۸ ماهه است.
فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی، تنها بیمارستان در حال احداث این نهاد در غرب کشور است، ادامه داد: این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع احداث می‌شود و با اتمام آن، کمک شایانی به خدمات درمانی افراد تحت پوشش بیمه درمانی تامین اجتماعی خواهد شد.
عباسی بیان کرد: این بیمارستان دارای امکاناتی کامل همچون بخش‌های کودکان، زنان و زایمان، جراحی، دندانپزشکی و اورژانس می شود و تمامی هزینه‌های درمان برای کسانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، رایگان خواهد بود.
وجود ۲ پروژه بزرگ عمران در حوزه بهداشت و اضافه شدن حدود ۳۵۰ تختخواب طی سه سال آینده در مهاباد نشان از توجه ویژه دولت به امر سلامت مردم منطقه را دارد که با همت دولت به ویژه دولت سیزدهم در حال محقق شدن است.
بیمارستان فعلی مهاباد هم اکنون یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که با چند برابر ظرفیت خود با ۳۰۱ تخت فعال بوده و به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا،پروژه احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان شهریورماه ۱۳۹۷ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پروژه احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان نیز در دی ماه سال ۱۳۹۶ با حضور ریبس سازمان تأمین اجتماعی کلنگ‌زنی شده بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 12