نمایشگاه‌ها باید به طیف وسیع‌تری از کودکان توجه کنند

نمایشگاه‌ها باید به طیف وسیع‌تری از کودکان توجه کنند

گروه فرهنگی:یک روان شناس کودک گفت:ارائه تولیدات متناسب با نیاز کودکان موردی است که در پس ۱۲ دوره نمایشگاه »مادر، نوزاد و کودک« باید به آن توجه شود. ساناز فتوره‌چی روان‌شناس و موسس و مسول فنی کلینیک روان‌شناختی راز خوشبختی گفت: تولید محصولات، به‌ویژه محصولات غذایی در اشکال و رنگ‌های مورد علاقه بچه‌ها اتقاق خوبی بود که در این نمایشگاه شاهد آن بودیم.
او تاکید کرد: تولیدکنندگان ما می‌توانند با در نظر گرفتن محصولاتی ویژه برای کودکانی که با مشکلات متعدد مواجه‌اند، ضمن افزایش توان خود، بازار‌های تازه‌ای در سطح داخلی و جهانی ایجاد کنند. مثلاً توجه به کودکانی که بیش‌فعالند و ایجاد محصولاتی متناسب با خواست و نیاز آنان می‌تواند به نشان‌سازی کمک کند.
وی افزود: ارائه تولیدات متنوع متناسب با نیاز‌های تمامی کودکان و محصولات خاصی برای کودکان با نیاز‌های ویژه موردی است که در پس ۱۲ دوره نمایشگاه باید به آن توجه شود.
من به عنوان یک روانشناس می‌دانم که کودکان بیش‌فعال اغلب دچار بیش‌حسی نیز هستند و نشان لباس‌ها به شدت آن‌ها را اذیت می‌کند. خوب حالا تولیدکنندگان علاقه‌مند، به کمک به این بچه‌ها از طریق همین ایده‌بازار‌های دانشگاهی لباس‌هایی را تولید کنند که ضمن لطافت بیشتر در نشان‌گذاری لباس‌های خود متفاوت عمل کنند.
مسئول موسسه کلینیک روان‌شناختی راز خوشبختی تاکید کرد: اگر تولیدکنندگان بتوانند در کنار ارائه محصولات خود، بخشی از فعالیت‌هایشان را هم برای آگاهی‌دهی به خانواده‌ها با تولیدات متنوع‌تر اختصاص دهند، روی فروش‌شان تاثیر خواهد شد. مثلا تولیدکنندگان می‌توانند با ارائه محصولات خود در مجموعه‌هایی که کودکان متنوع‌تری را در بر می‌گیرد، برای خود برندسازی کنند و این کار باعث می‌شود محصولات، کاربردی‌تر شوند.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید در تولیدات‌شان همه کودکان را ببینند و متناسب با نیاز‌ها و خواسته‌های همه کودکان تولید کنند. به‌ویژه در شرایط فعلی جامعه که به سمت‌وسوی شخصی‌سازی حرکت می‌کند، هر چه ما بیشتر بتوانیم متناسب با نیاز‌ها و خواسته‌های افراد متنوع و مختلف‌تر تولید کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.
این فعال آموزشی گفت: در نظر بگیرید اگر در این نمایشگاه، مجموعه‌ای برای شادی‌بخشی ویژه کودکان افسرده و در خود فرورفته طراحی می‌شد، چه‌قدر در فضا و بازتاب فروش محصولات می‌توانست تاثیرگذار باشد. کما اینکه تولید محصولاتی با مواد نرم‌تر و لطیف‌تر، بدون نشان (مارک)‌های آزاردهنده برای کودکان بیش‌فعال چه‌قدر فضای این نمایشگاه را خواستنی‌تر می‌کرد.
یعنی تولیدکنندگان هر چه‌قدر بتوانند متناسب با نیاز‌های افراد مختلف، محصولات متنوع‌تری را ارائه کنند، موفق‌تر خواهیم بود.
فتوره‌چی افزود: در پس ۱۲ دوره برگزاری این نمایشگاه انتظار می‌رود هر غرفه با یک اتفاق تازه در نمایشگاه حاضر شود.
اتفاقی که متناسب با گروه سنی هدف، با خلاقیت و نوآوری همراه باشد. این موضوع موجب شادتر شدن فضای نمایشگاه خواهد شد و هم میزان فروش را هم متفاوت‌تر می‌کند. یعنی به طور خلاصه با بهره‌گیری از شیوه‌های روان‌شناختی در تولید و فروش می‌توان نمایشگاه متفاوت‌تری را برای آینده رقم زد.این روان‌شناس کودک با تاکید بر اینکه بازی، زبان کودک است گفت: ما از طریق بازی می‌توانیم بسیاری از مفاهیمی را که ممکن است برای کودکان ناخوشایند و مشکل باشد، با زبانی شیوا به آنان منتقل کنیم. آنان را در راستای ارزش‌های فاخر خود و جامعه قرار دهیم. فضای این نمایشگاه‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد تا افراد بزرگسال هم بازی را جدی‌تر بگیرند و با نگاهی متفاوت‌تر به بازی بپردازند، به‌ویژه که بازی اتلاف وقت نیست.
این روانشناس تصریح کرد: بازی برطرف‌کننده نیاز برانگیختگی افراد است بنابراین می‌تواند برای بزرگسالان نیز مفید باشد و هیجان‌های منفی را برطرف کند. در فرایند بازی‌ها می‌توانیم به کودکان کمک کنیم که خلاق باشند و به عنوان افراد نوآفرین و کارآفرین در بزرگسالی عمل کنند؛ بنابراین به‌جاست در چنین نمایشگاه‌هایی جایگاه ویژه‌ای برای بازی کودکان نیز در نظر گرفته شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی »مادر، نوزاد و کودک« از سوی شرکت میلاد نور به عنوان کارگزار سازمان توسعه تجارت و با نظارت شورای نظارت بر اسباب‌بازی از روز دوم اسفند ۱۴۰۱ به صورت حضوری در سالن‌های ۵و ۶ نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شد و روز جمعه پنجم اسفند به کار خود پایان داد.
.Arazazarbaiijan.farhangi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


پنج × 3 =