نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اروميه:

نزدیک ۳۰۰ هکتار بافت مرکزی و تاریخی ارومیه فرسوده است

نزدیک ۳۰۰ هکتار بافت مرکزی و تاریخی ارومیه  فرسوده است

گروه خبر: نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ۴۰۰ هکتار از بافت مرکزی ارومیه در زمره بافت تاریخی قرار گرفته که بیش از ۲۵۰ هکتار آن بافت فرسوده و هیچگونه ارزش تاریخی و معماری ندارند.
به گزارش آراز آذربایجان، مرتضی منافی در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: گزارش‌هایی که از سوی شهروندان می‌رسد نشانگر آن است که ابنیه تاریخی و گردشگری بسته بوده و باید تمهیداتی اتخاذ شود که پیوسته به روی شهروندان و هموطنان باز باشد تا عموم بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: نحوه تعامل بین مدیریت شهری و اداره کل میراث فرهنگی باید مدنظر قرار گرفته و بر حوزه جذب سرمایه گذاران همکاری مناسبی را شاهد باشیم چرا که عدم جذب سرمایه گذاران بافت مرکزی شهر را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متأسفانه نزدیک به ۴۰۰ هکتار از بافت مرکزی در زمره بافت تاریخی قرار گرفته که بیش از ۲۵۰ هکتار آن بافت فرسوده و هیچ گونه ارزش تاریخی و معماری ندارند و این موضوع شهرداری را با مشکلات بسیاری روبرو کرده که باعث کاهش درآمدهای مدیریت شهری نیز شده است.
منافی با اشاره به موضوع بسیار مهم گردشگری سلامت و ظرفیت‌های فراموش شده ارومیه در این راستا تصریح کرد: در یک دهه اخیر این امر مورد غفلت قرار گرفته و تا کنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.منافی خواستار تعیین تکلیف اماکن موجود در زمین‌های لشکر ۶۴ ارتش شده و یادآور شد: بازارچه‌های صنایع دستی در قالب هفته بازار در سطح شهر ایجاد و برنامه ریزی شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


9 − پنج =