امام جمعه اروميه:

نباید قیام مردم ارومیه در دوم بهمن ۵۷ فراموش شود

نباید  قیام مردم ارومیه  در دوم بهمن ۵۷  فراموش شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به سالروز ۲بهمن و قیام مسلحانه مردم ارومیه در سال ۵۷ علیه رژیم شاهنشاهی، تصریح کرد: دوم بهمن یک روز مهم برای مردم ارومیه و استان است لذا نباید بگذاریم این روز و اهداف قیام مسلحانه فراموش شود.
به گزارش آراز آذربایجان،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی این شهر برگزار شد با اشاره به مسئله فساد مالی و حکم‌های صادر شده برای اعضا شورای اسلامی ارومیه ضمن تشکر از قاطعیت دستگاه قضایی استان، افزود: بر همه لازم است واقع بین و قانون مدار باشیم و به حکم دستگاه قضایی قانع بوده و با بی‌قانونی جامعه و شهر را به التهاب نکشیم.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جماعت سراسر کشور، خاطر نشان کرد: نقش مردم در حکومت اسلامی و حیات جامعه اسلامی پر رنگ و پر عظمت است لذا مسئولان و همه مدیران باید قدران ملت بزرگ و فهیم ایران باشند و بدانند هرگونه کوتاهی و کم کاری در خدمت به مردم، عذاب الهی را در پی دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید به اینکه دشمن در تلاش و تبلیغ برای کاهش فرزند آوری و کاهش جمعیت و نیروی انسانی جوان در کشور است، اظهار کرد: مسئولان و خانواده‌ها به مسئله ازدواج و فرزند آوری توجه کنند و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.وی با اشاره به اینکه در دین اسلام سقط جنین، جز در موارد بسیار خاص، حرام و گناه کبیره است و قتل محسوب می‌شود، یادآور شد: خانواده‌ها و زوجین بدانند که مسئله اقتصادی دلیل و توجیه کننده برای سقط جنین نیست لذا مراقبت کنیم که دچار گناه نشویم.
وی ادامه داد: نباید به دلیل جاهلیت مدرن دست به قتل و گناه زد که هم در این دنیا و هم در آخرت عذاب الهی را به‌دنبال دارد.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه ماه رجب ماه استغفار و جبران گناهان است، یادآور شد: با نزدیکی به ایام اعتکاف کسانی که شرایط اعتکاف دارند از ثواب این مراسم عظیم بهره ببرند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


4 + = نُه