استاندار آذربايجان غربي:

ناامنی های تروریستی آذربایجان غربی را از جهادسازندگی محروم کرد

ناامنی های تروریستی آذربایجان غربی را از جهادسازندگی محروم کرد

گروه خبر: در راستای بزرگداشت مقام شامخ سردار شهید مهدی امینی و ۳۵تن از شهدای حماسه‌ کربلای خونین دارلک تله‌فیلم سردار شهید امینی در ارومیه آغاز شد.
به گزارش آرازآذربایجان، شهید “مهدی امینی” از سرداران نامی ۸ سال دفاع مقدس کشور است، از آنجائیکه در بین شهدای استان آذربایجان غربی که نقش اساسی در شکل گیری انقلاب در سطح کشور و استان داشت ، مهدی امینی نامی آشناست و لیکن به هر بها و بهانه ای شخصیت و همت بلند او چندان شناخته نشده و همواره مظلومیت شهادت وی و یاران صدیق اش نیز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.
این شهید بزرگوار در پاکسازی منطقه دارلک به شهادت رسید دارلک، منطقه‌ای در حد فاصل۹۵ کیلومتری ارومیه می‌باشد و با توجه به موقعیت استراتژیک خاص در سال ۱۳۵۷۷ تا ۱۳۶۰ مورد توجه گروهک‌های منافقین، حزب کومله، دموکرات و ضدانقلاب بوده است. سردار شهید امینی در مصاحبه‌ای قبل از اعزام به منطقه دارلک حساسیت منطقه را به این صورت تشریح کرد:
مسئله دارلک تنها مسئه یک روستا نیست، چرا که با شکست‌های مفتضحانه دشمن در جبهه‌های جنوب و غرب، طرح توطئه وسیعی در کردستان و منطقه جنوب آذربایجان‌غربی فراهم شده که در راستای این طرح روستاهای اطراف مهاباد عملا به صورت یک پادگان عراق درآمده است.
فرمانده شهید مهدی امینی برای پاکسازی منطقه‌ دارلک از وجود ضدانقلاب و گروهک‌های دموکرات و کومله، به همراه جمعی از فرماندهان سپاه ارومیه و نیز جمعی از فرماندهان ژاندارمری، معاون عملیات سپاه ارومیه و خلبانان هوانیروز به منطقه اعزام شدند.
جلسه‌ای برای طرح و برنامه‌ریزی عملیات با حضور گروه‌های مذکور برگزار شد و عملیات حماسی و بی‌نظیر «یا مهدی(عج)» در تاریخ ۱۷خرداد۱۳۶۰ در منطقه دارلک آغاز شد که طی آن حماسه‌ای بزرگ و کم‌نظیر از سوی سربازان و پاسداران و بسیجیان مخلص روح‌الله در کربلای دارلک رقم ‌خورد.نبرد بی‌امان دارلک چندین ساعت به طول ‌انجامید؛ اما با سقوط دو هلی‌کوپترکه مسئول انتقال نیروها به پشت سنگرهای دشمن بود، برنامه‌ به هم ‌خورد و ضدانقلاب تحت تاثیر شوک ناشی از سقوط هلی‌کوپترها با فریاد کشیدن و خواندن سرودهای حزبی، جنگ روانی به راه انداخته و قدرت‌نمایی ‌کردند. لیکن پس از شهادت تعدادی از برادران پاسدار و بسیجی در ۱۸خرداد۱۳۶۰ سردار شهید امینی با سمت فرمانده عملیات سپاه به همراه تعدادی تحت امر عازم منطقه دارلک ‌شد. افراد در اطراف جاده ارومیه به مهاباد مستقر شدند و از آن جا حرکت جهت پاکسازی آغاز گردید و تا روستای گوگ تپه در محور مهاباد- میاندوآب استمرار یافت. مقاومت دلیرانه‌ای شکل گرفت؛ به نحوی که از نیروهای ضدانقلاب تلفات سنگینی گرفته شد.مرکز صدا و سیمای آذربایجان غربی در حال ساخت تله فیلم این شهید بزرگوار بوده و آغاز فیلمبرداری این فیلم با حضور مسئولان استانی آغاز شد.
این اثر فاخر که به همت صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید می شود زندگی شهید بزرگوار مهدی امینی و عملیات دارلک را به تصویر خواهد کشید.تهیه کننده تله فیلم شهید امینی، در آئین آغاز فیلمبرداری این اثر فاخر، اظهار داشت: فیلم شهید امینی با هنرنمایی ۲۰ نفر از بازیگران ارومیه و چهار نفر از بازیگران پایتخت آغاز به کار می کند.
غفری آذر افزود: این فیلم در ۲۵ جلسه شروع شده و تا پایان مهرماه امسال به اتمام خواهد رسید و در سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش خواهد شد.
*شجاعت، مهمترین خصوصیت شهید امینی بود
آیت الله علی اکبر قریشی در آئین آغاز به کار این فیلم با اشاره به شخصیت والای شهید مهدی امینی، اظهار داشت: از مهمترین خصلت های شهید امینی بزرگوار می توان به بی باکی ، شجاعت و مصمم بودن اشاره کرد. نماینده مرد آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: این شهید بزرگوار جهاد فی سبیل ا… را برای خود وظیفه ای خطیر می دانست.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دهه ۶۰سخت ترین دوران انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: این دهه با همت شهیدان همچون شهید امینی دهه ایثار و فداکاری در ایران شناخته شد، جامعه ما مدیون رشادت های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی همچون شهید امینی است.
سعادت به اشاره به خانواده شهید امینی، گفت: خانواده شهید امینی نیز همچون خود ایشان دارای روحیه مردمی و ایثار بودند، مادر مرحوم ایشان به عنوان زن نیکوکار ارومیه در بین مردم شناخته شده بود.
*ناامنیهای تروریستی موجب شد استان ما از جهادسازندگی محروم بماند
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت شناخت و شناسایی رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد: چنانچه ما به مجاهدت های رزمندگان نپردازیم در واقع بخشی از دستاوردهای نظام اسلامی را از دست داده ایم چرا که آثار هنری آثاری ماندگار در تاریخ خواهند بود.
استاندار درادامه افزود متاسفانه ناامنیهای بوجودآمده توسط تروریست موجب شد استان ما از جهادسازندگی محروم بماندوفرصتهای سازندگی بسیاری را ازدست بدهددرآن زمان شهرهای مرزی بقدری ناامن شده بودکه ما ازساعت ? ببعدنمیتوانستیم سفری یا ماموریتی اداری را انجام دهیم وامروز که مردم واکرادما براحتی درنوارهای مرزی واستان زندگی سفرمیکنند مدیون خون این شهدا هستند.مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی با اشاره به تولید تله فیلم شهید امینی، گفت: تله فیلم شهید مهدی امینی شروعی دوباره برای تولید آثار ارزشمند و فاخر دفاع مقدس خواهد بود.مسعود مجرد از تولید فیلم های حجت الاسلام حسنی، مجاهد نستوه استان و آیت ا.. قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در مرکز پخش صدا و سیمای استان خبر داد.
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی گفت: در آینده ای نزدیک سریال سردار سرلشگر شهید مهدی باکری نیز آماده تولید می شود.مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در خصوص عوامل تولید تله فیلم شهید امینی، گفت: عوامل تله فیلم شهید مهدی امینی از عوامل زبده و متخصص سینمای کشور و استان انتخاب شده اند گفت: این اثر فاخر به نویسندگی آقای زندی ، تهیه کنندگی آقای غفاری آذر و کارگردانی آقای بهمنی تولید خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


هفت + 6 =