نماينده مردم خوي در مجلس:

مهم ترین وظیفه مسئولان تدبیراندیشی برای رفع بحران‌های اقتصادی است

مهم ترین وظیفه مسئولان تدبیراندیشی برای رفع بحران‌های اقتصادی است

گروه خبر: نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدبیراندیشی برای کنترل بحران‌های اقتصادی مهم ترین وظیفه مسئولان است گفت : بزرگترین وظیفه کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مردم است.
به گزارش آرازآذربایجان ، سید تقی کبیری نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه جمهور اسلامی، تلاش برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در این برهه از زمان حساس که آمریکایی‌ها برای تضعیف وضعیت اقتصادی کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، مسوولان و به خصوص قوای سه‌گانه می‌بایست برای کم اثر کردن اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا بیش از هر زمان دیگر با عزم و اراده قوی در میدان حاضر شوند.
این نماینده خانه ملت یکی از بزرگترین وظایف کمیسیون اقتصادی مجلس را بررسی و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مردم دانست و افزود: نه تنها در کمیسیون اقتصادی که به عنوان کمیسیون تخصصی در این خصوص شناخته شده است، بلکه در سایر کمیسیون‌ها و به ویژه در صحن علنی مجلس، می‌بایست تدبیری در جهت کاهش مشکلات اقتصادی کشور در دستور کار باشد.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های کمیسیون اقتصادی در خصوص تدبیراندیشی برای کم شدن بحران‌های اقتصادی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی تشکیل جلسه دهند و در مورد چگونگی مقابله با تهدیدات و تحریم‌های اقتصادی آمریکایی‌ها بحث و تبادل نظر شود.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود : از جمله طرح‌های مهمی که کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز کرده، بحث اصلاح قانون بانکداری جمهوری اسلامی است، البته این طرح از سه سال پیش آغاز شده و مجلس در صدد است که دولت برای آن لایحه بدهد در حالی که مجلس بارها و بارها منتظر ماند تا اینکه در مهر ماه سال گذشته اعلام کرد که اگر دولت لایحه ندهد، مجلس طرح را آغاز می‌کند، هر چند با مرور زمان این طرح با بانک مرکزی و بانک توسعه ادغام و تبدیل به طرح جامع بانکداری جمهوری اسلامی شد.وی تاکید کرد: البته طرح بانکداری بدون ربا در سال ۶۲ مصوب شده اما در ۳۵ سال گذشته هیچ گونه اصلاحیه‌ای در بانکداری دیده نشده بود و در واقع این نخستین اصلاحیه‌ای بوده که در حال انجام است و هم اکنون برخی مواد آن جزء برنامه‌های روتین و هفتگی کمیسیون اقتصادی مجلس است.
سید تقی کبیری ادامه داد: امید این بود که طرح جامع بانکداری جمهوری اسلامی در سال ۹۷ به پایان برسد اما به نظر می‌رسد که اگر لایحه بودجه نیز وارد مجلس شود از نظر زمانی دچار مشکل ‌شویم.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای گفت: دو لایحه مالیات بر ارزش افزوده و دیگری صندوق مکانیزه فروش متمم و مکمل هم هستند و خوشبختانه لایحه صندوق مکانیزه فروش اسفند سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب و دو هفته پیش نیز وارد صحن شد و به این خاطر این دو لایحه مکمل هم هستند که مالیات بر ارزش افزوده زمانی واقع‌بینانه اجرا می‌شود که لایحه مکانیزه فروش نیز به صورت شفاف اجرا شود.
وی بیان کرد: هم اکنون مالیات بر ارزش افزوده ابتدا از تولیدکننده گرفته می‌شود در حالی که در قانون، مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده گرفته شده و چون ساز و کار آن وجود ندارد، از تولیدکننده اخذ و آنان را با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای افزود :خوشبختانه لایحه صندوق مکانیزه فروش در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شده و امید است که لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز به پایان برسد چون هم‎اینک بحث توزیع آن باقی مانده و این موضوع نیز پیش از لایحه بودجه وارد مجلس می‌شود که اگر این دو نهایی شود بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان در حوزه مالیات بر ارزش افزوده حل می‌شود.
سید تقی کبیری ادامه داد: بیش از یک ماه پیش مجلس طرحی در موضوع حمایت از اقشار کم درآمد جامعه داد و در همان جلسه نوبخت معاون رئیس جمهور اعلام کرد که دولت یک بسته حمایتی آماده کرده و نیازی به این طرح نیست و بنابراین با رای نمایندگان این طرح از دستور جلسه صحن خارج شد. در این بسته حمایتی دولت اعلام کرده اقشاری که ماهانه زیر سه میلیون درآمد دارند، در دو یا سه بسته حمایتی به آنها کمک می‌شود و متاسفانه در تحویل این بسته حمایتی نیز تاخیر شده چون قرار بود با توجه به اینکه اقشار کم درآمد دچار فشار هستند، پیش از ۱۳ آبان داده می‌شد هر چند رقم این بسته حمایتی قابل توجه نیست اما ترمیمی برای آنان است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = شش