سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگاني استان:

امسال ۴۱۰ هزار تُن گندم در آذربایجان‌غربی خریداری شده است

امسال ۴۱۰ هزار تُن گندم در آذربایجان‌غربی خریداری شده است

گروه خبر: سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: از زمان فعالیت مراکز خرید گندم در استان تاکنون ۴۱۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان های مختلف خریداری شده است.
به گزارش آراز اذربایجان، امید زینالی افزود: گندم خریداری شده در استان برای تبدیل به آرد به ۱۶ شرکت تولیدکننده ارسال و برای افزایش کیفیت آرد با نسبت ۶۰ به ۴۰ با گندم وارداتی ترکیب می‌شود.
وی اظهار کرد: آذربایجان ‌غربی در زمینه میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در جایگاه ششم کشور قرار دارد و درجه کیفیت گندم تولیدی در استان در حد متوسط کشوری است.
وی با بیان اینکه ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زارعان است، ادامه داد: بخش زیادی از بهای کل گندم خریداری شده تاکنون به گندمکاران در استان پرداخت شده است.
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: سرانه توزیع آرد در استان ۹٫۱ کیلوگرم برای یک نفر بوده که این میزان در مقایسه با میانگین ۸٫۵ کیلوگرم در کشور ۶۰۰ گرم برای هر نفر بیشتر است و هر ماه ۳۱ هزار تُن آرد بین واحدهای خبازی در استان توزیع می‌شود.زینالی افزود: هم اکنون ۱۶واحد تولید آرد (آسیاب) در آذبایجان غربی با ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می کنند و آرد مورد نیاز واحدهای خبازی به طور کامل در استان تولید می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = چهل پنج