رييس دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي:

مشکل کمبود دارو به زودی رفع می شود

مشکل کمبود دارو به زودی رفع می شود

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، اجرای طرح دارویار، افزایش تعداد و ظرفیت کارخانجات تولید دارو و واردات دارو از هندوستان را از تصمیمات دولت برای بهبود وضعیت دارو عنوان کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدامین ولی زاده در جمع خانواده سلامت شهرستان میاندوآب افزود: آذربایجان غربی از نظر جمعیت ۴٫۲ درصد جمعیت کشوری را به خود اختصاص داده و حدود ۳٫۷ درصد گردش دارویی اعم از خدمات بستری و سرپایی نیز به آذربایجان غربی اختصاص دارد.
وی با اشاره به بروز برخی مسائل در صنعت دارو و تحریم‌هایی که اتفاق افتاد، افزود: با اجرای طرح دارو یار و نیز افزایش تعداد کارخانجات داروسازی و افزایش ظرفیت تولید، وضعیت دارو یک تا دو ماه آینده بهبود می‌یابد.
ولی زاده گفت: در کنار فاز تولید دارو که در کشور شروع شده است، واردات دارو از هندوستان هم انجام گرفته و طبق برنامه ریزی ها وضعیت دارو به زودی بهبود می‌یابد.
وی با بیان اینکه پنج هزار تخت بیمارستانی در سطح استان وجود دارد، گفت: با اتمام پروژه‌هایی که در حال اجراست و نیز پروژه‌هایی که در سه تا چهار سال آینده به اتمام می رسند، این وضعیت بهبود می‌یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: بیمارستان‌های اشنویه و نقده تا پایان امسال و یا نهایتاً سه ماهه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و بیمارستان شاهین دژ هم به زودی به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: در کنار این پروژه‌ها در مرکز استان بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی جنرال و ۲۵۰ تخت خوابی و نیز بیمارستان‌های ۳۵۰ تخت خوابی میاندوآب، مهاباد، بوکان، سلماس و چایپاره هم در دست اقدام است و طبق برنامه ریزی تلاش می‌کنیم تا در شاخص تخت بیمارستانی به میانگین کشوری دست یابیم.در مراسم همچنین نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اختصاص دستگاه MRI جدید به بیمارستان‌های میاندوآب، گفت : در کنار این موضوع پیگیر سی تی اسکن نیز هستیم.مهدی عیسی زاده با بیان اینکه میاندوآب قطب درمان منطقه به شمار می‌رود، گفت: میاندوآب از لحاظ موقعیت جغرافیایی و پل ارتباطی بین استانی و مرکز بودن و دارا بودن زیر ساخت‌ها دارای موقعیت ویژه است.
وی افزود: میاندوآب جایگاه و موقعیتی دارد که هیچ شهری از آن برخوردار نیست و بیمارستان‌های میاندوآب علاوه بر مردم میاندوآب، به مردم دیگر شهرها و مسافران نیز خدمات ارائه می‌دهند لذا مسئولان به این نکته باید توجه داشته باشند.نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های خود در مورد بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی و سایر پروژه‌ها، تصریح کرد: با اقداماتی که انجام می‌گیرد، میاندوآب از نظر آموزشی، بهداشتی و درمانی برای عموم مردم منطقه خدمات بیشتر و بهتری را ارائه خواهد داد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


9 + سه =