مشکل تردد کامیونهای ترکیه از گمرک بازرگان باید حل_شود_

مشکل تردد کامیونهای ترکیه از گمرک بازرگان باید حل_شود_

گروه خبر: مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس دبیرخانه کمیسیون های مشترک ترکیه، آذربایجان و امارات گفت: عمده ترین مشکل صف در گمرک بازرگان، پلمپ کردن باکهای کامیونهای طرف ترکیه است که باید این مشکل با کار کارشناسی حل شود و به روال عادی برگردد.
مهدی محتشمی از گمرک بازرگان و گمرک گوربلاغ ترکیه و صف ۱۵ کیلومتری کامیون ها در طرف ترکیه به صورت میدانی بازدید و با رانندگان ایرانی دیدار و گفت و گو کرد.
وی در حاشیه این بازدید که به همراه هیاتی انجام شد افزود: این مساله برای اقتصاد کشور مشکل زاست و به لحاظ اهمیت استراتژیک مرز بازرگان برای ایران این مشکل را باید به حداقل ممکن کاهش دهیم.نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت نیز در این بازدید گفت: مرز بازرگان در ماههای گذشته بارها دچار مشکلاتی شده و حتی برای ۱۰ روز تردد کامیونها متوقف شده است. محمد علی پور عمده ترین مشکل را از طرف ترکیه دانست و خواستار تمهیدات لازم از سوی دولت برای جلوگیری از تداوم این مشکلات شد.
وی همچنین خواست که قبل از انجام مذاکره با مسوولان ترکیه در رابطه با مشکلات گمرکی، با کارشناسان و مدیران منطقه نیز تبادل نظر شود و جمع بندی مناسبی صورت بگیرد.ناظر گمرکات آذربایجان غربی، مدیرکل کمرگ بازرگان و مدیران گمرک خوی و سرو، اعضای هیات مدیره و کارگروه حمل و نقل انجمن ماکوئیان مقیم تهران نیز در جریان این بازدید و نشست نکته نظرات خود در مورد حل مشکلات منطقه به مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را ارائه دادند.
محمد طاهری مشاور اتاق بازرگانی ایران، محمد روحی صفت مشاور عالی مدیرکل گمرک ایران و مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در این بازدید همراهی می کردند. در پایان این بازدید مقرر شد با جذب نظرات کارشناسان و بررسی موانع و مشکلات، جمع بندی های صورت گرفته در تهران پیگیری شود.
به علت پلمپ باک کامیونهای ترکیه و ایران در مرز بازرگان هم اکنون صف ۱۵ کیلومتری دوبانده در طرف ترکیه و صف ۱۰ کیلومتری در طرف ایران وجود دارد.گمرک بازرگان یکی از اصلی ترین مبادی ورود و خروج کالا و مسافر به کشور است که در شمال استان آذربایجان غربی و شهرستان ماکو قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۷ ب.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    کدوم مذاکره؟؟همون که مبرین دوباره به ترکیه به اردوغان باج مبدید و زودتر کامیوناشون بیانو برن واز سوخت ارزون ما استفاده کنن وبرای ما پان ترک تربیت کنن که در روزنامه هاشون به جای وحدت بین مردم ایران افکار نژادپرستی و ایران ستیزی وتاریخ سازیهای دروغین پان ترکهارو تبلیغ کنن ولی کامیونهای ما باید سوختهای گرون به قیمت اروپایی مصرف کنن!!!یعنی شما تااین اندازه………………………

    1. 0

      آراز آذربایجان:پیشنهاد می کنیم محض رضای شما؛جمهوری اسلامی با کلیه دولتهایی که به زبان ترکی و ترکی آذربایجانی و ترکمن و….صحبت می کنند قطع ارتباط کنند آخر برای ما پان ترک تربیت می کنند!!خواهر محترم !کشوری که نتواند جوانان و نیروی انسانی خویش را بخدمت خویش در آورد گفته ها و نوشته های شما صحیح خواهد بود آیا جمهوری اسلامی توانایی تربیت فرزندان این مرز و بوم را ندارد؟

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


− دو = 1