معاون استاندار آذربایجان غربی

مشکل تجمع کامیون‌ها در مرز سرو در روزهای آتی برطرف می‌شود

مشکل تجمع کامیون‌ها در مرز سرو در روزهای آتی برطرف می‌شود

ارومیه- آراز آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکل تجمع خودرو در پشت مرز سرو که یکی از مهمترین مرزهای ایران و استان با ترکیه به شمار می رود، تا حدودی برطرف شده و تا چند روز آینده کامل حل می‌شود.
نادر صادقی روز سه‌شنبه در گفت و گو، اظهار داشت: این تجمع به دلیل انتقال کامیون‌ها از مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی به مرز سرو به دلیل بازسازیهای سخت افزاری در مرز بازرگان بوده است.
وی ادامه داد: این مساله زمانی مشهود شد که حجم خروج کامیون از مرز بازرگان از ۹ هزار و ۵۰۰ خودرو به هشت هزار و ۲۰۰ خودرو رسیده و این حجم یک هزار و ۳۰۰ خودرویی به مرز سرو مراجعه کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: به همین دلیل و به علت پایین بودن مشکل ظرفیت پارکینگ در مرز سرو، تجمع کامیونها در این مرز رخ داده بود.
صادقی تاکید کرد: طی نشستی که انجام شده، قرار شد تا تدابیر لازم برای افزایش ظرفیت پارکینگی مرز سرو به ۲۰۰ کامیون افزایش یابد.
وی بیان کرد: مرز سرو به صورت ۲۴ ساعته فعال است و عوامل اجرایی نیز در این مرز مستقر هستند تا تردد به صورت روان و سریع انجام شود.
طی روزهای گذشته تجمع کامیون‌ها در مرز سرو افزایش یافت و این امر منجر شده تا مسوولان به مساله ورود کرده و این مشکل را رفع کنند.
پایانه مرزی سرو در ۴۵ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و هم مرز با استان حکاری ترکیه در جنوب شرقی این کشور است.
بعد از پایانه بازرگاندر شمال استان بیشترین حجم تجارت با کشور ترکیه از این مرز انجام می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


شش + 7 =