استاندار آذربايجان غربي:

مشکلات مبادله کالا و تردد مسافر در مرزهای استان و کردستان عراق حل می‌شود

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکلات مبادله کالا در بخش‌های مختلف و تردد مسافر در مرزهای این استان با اقلیم کردستان عراق در جلسه مشترک با استاندار اربیل عراق مطرح و تصمیماتی برای حل آن‌ها گرفته شد.
قربانعلی سعادت در حاشیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این جلسه مشترک با ?نوزاد هادی? استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق، مقرر شد هیئت مشترکی از دو طرف مسایل موجود را به صورت کارشناسی بررسی کند.
وی اضافه کرد: با این توافق امیدوار هستیم در زمینه‌های حمل و نقل کالا، تردد مسافر، حل مشکلات کامیون داران و پذیرش تانکرها و شبانه روزی کردن مرز و همچنین آسان کردن تردد برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: فراهم کردن تسهیلات برای حضور مردم، حمل ارزان و آسان کالاها، برطرف شدن مشکلات تردد در مرزها و هموار کردن جاده‌ها باعث پایین آمدن قیمت کالاها و اجناس و در دسترس قرار گرفتن کالاهای ارزان و سالم برای عموم مصرف کنندگان می‌شود و این امر عاملی مهم در راستای توجه به کاهش مشکلات در این بخش است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور قابل توجه شرکت‌های مختلف به ویژه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در دوازدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در اقلیم کردستان عراق ادامه داد: نمایشگاه‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق همه ساله روند تکمیلی را طی می‌کنند و امسال نیز شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه هستیم که امیدواریم بتوانیم دستاوردهایی که در این حوزه در عرصه بین‌المللی به دست آورده‌ایم در اختیار همسایگانمان قرار دهیم.
سعادت گفت: اقتصاد ایران با روی کار آمدن دولت جدید شرایط رو به رشدی را آغاز کرده و مناسبات سیاسی و اقتصادی با دولت‌های جهان به ویژه عراق و اقلیم کردستان رو به گسترش است.وی افزود: با توجه به تعیین سطح ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین دو کشور ایران و عراق در نظر داریم آذربایجان غربی سهم بیشتری در اقلیم کردستان عراق داشته باشد.
استاندار آذربایجان غربی از روز شنبه در راس هیئتی اقتصادی از استان به اقلیم کردستان عراق و شهر اربیل سفر کرده تا ضمن شرکت در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در این اقلیم، با مقامات این منطقه نیز دیدار و گفت و گو کند.آذربایجان غربی از استان‌های مرزی ایران با عراق است که این همسایگی از طریق اقلیم کردستان عراق است.?

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


3 × = نُه