امام جمعه اهل سنت اروميه:

مسئولان باید برای رفع مشکلات و تامین رفاه مردم تلاش کنند

مسئولان باید برای رفع مشکلات  و تامین رفاه مردم تلاش کنند

گروه خبر: امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: با توجه به اینکه در زمان ستمشاهی، این مردم بودند که در مقابل رژیم بزرگ دژخیمان ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند بنابراین هم‌اکنون نوبت مسئولان است که برای رفع مشکلات مردم و تآمین رفاه مردم تلاش کنند.
به گزارش آراز آذربایجان، ماموستا مامد کلشی‌نژاد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار داشت: روز دوم بهمن برای مردم ارومیه یادآور خاطراتی از قیام مسلحانه علیه رژیم ستمشاهی بوده که با رهبری روحانیت نستوهی همچون مرحوم غلامرضا حسنی انجام شد.
وی تصریح کرد: با آغاز قیام و مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی، تمامی اقشار مردم این شهر اعم از اهل‌سنت و شیعه و کرد و ترک وارد صحنه شدند چون در زمان حکومت رژیم شاه، ظلم‌های بسیاری بر مردم و به ویژه کردها و اهل‌سنت وارد می‌شد و آنها نیز از دست رژیم ستمشاهی به ستوه آمده بودند و بنابراین وارد صحنه قیام و مبارزه شدند.
امام جمعه اهل‌سنت ارومیه بیان کرد: در آن زمان کردهای اهل‌سنت حتی از امکانات مقدماتی نیز محروم بودند و برای همین با هدف تغییر وضع موجود، به همراه برادران شیعه برای پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه حضور یافتند و هم‌اکنون نیز به صورت برادروار در غم و شادی در کنار هم بوده که نشان از قدرت، پیشرفت، توسعه و بالندگی کشور است.
وی افزود: خوشبختانه اقوام و مذاهب ایرانی و به ویژه آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه سالیان متمادی با اخوت و برادری در کنار یکدیگر زندگی کرده و خواهند کرد تا در کنار هم، شاهد تحقق ایرانی آباد بوده تا این استان به سرمنزل مقصود برسد. ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه گفت: بی‌شک با توجه به اینکه در زمان ستمشاهی این مردم بودند که یک تنه برای تحقق آرمان‌های نظام در مقابل دژخیمان بزرگ‌ زمانه ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، بنابراین هم‌اینک نوبت مسئولان است که برای رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش مردم تلاش کنند.وی در ادامه با اشاره به میلاد امام علی(ع) و روز پدر اظهار داشت: امام علی(ع) از شخصیت‌های بزرگ اسلام و تربیت‌یافته مکتب رسول خدا(ص) بود و سالیان متمادی در کنار پیامبر(ص) زندگی کرد و انسان وارسته‌ای بود. امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: امام علی(ع) داماد رسول خدا(ص) بود و در آیه مباهله آمده است که پیامبر(ص) در روز مباهله عبایش را باز کرد و حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و حسین(ع) زیرعبای ایشان جای گرفتند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = هفتاد دو