امام جمعه اروميه:

آذربایجان غربی ازنظر شاخص های توسعه وضعیت مناسبی ندارد

آذربایجان غربی ازنظر شاخص های توسعه وضعیت مناسبی ندارد

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در حال حاضر آذربایجان غربی از نظر شاخص های توسعه در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری و هئیت دولت یازدهم به استان اظهارداشت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های توسعه در وضعیت مناسبی قرار ندارد و شکاف در شاخص‌های توسعه در استان در مقایسه با سایر استان‌ها در کشور زیاد بوده، امید است با عنایت رئیس جمهور و همت مسئولان استانی مشکلات استان به خصوص مشکلات اقتصادی تا اندازه‌ای ترمیم شود.
وی همچنین با گلایه از پایین بودن شاخص‌های توسعه و آموزش و پرورش استان در مقایسه با استان‌های دیگر افزود: با توجه به ظرفیت های بالای استان در تمامی بخش ها این شاخص ها شایسته استان نبوده و باید افزایش یابد.امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان را قابل تأمل خواند و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند پیشرفت و بقای نظام اسلامی در گرو اقتدار و جهاد کبیر است و در راستای اقتدار ملی باید از لحاظ علمی، فرهنگی، نظامی و دیگر بعدهای اجتماعی پیشرفت کرده و در رتبه‌های بالاتر جهانی قرار بگیریم.
حجت الاسلام قریشی افزود: از جهاد کبیر به عنوان شناخت دشمن یاد می‌شود و باید نحوه ایستادگی در مقابل دشمنان را یاد گرفت تا بیش از پیش به دفاع از خود پرداخت و در مقابل توطئه‌های آنان عقب نشینی نکرد که در این صورت است نظام ایران اسلامی می‌تواند پیشرفت کند.
وی خاطرنشان کرد: محافظت از انقلاب از ایجاد آن سخت‌تر است و این دین همانند فریضه الهی است که همگان آن را به جا آورده اما در حفظ آن سستی می‌کنیم و این سستی در بسیاری از ممالک همانند مصر که انقلاب کرده بودند سبب روبه‌رویی انقلاب با شکست شد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازمهر،امام جمعه ارومیه ادامه داد: بعد از انقلاب کارشکنی‌ها علیه کشور انقلاب کرده آغاز شد و توطئه‌گران بیش از پیش به‌دنبال سقوط انقلاب هستند و می‌توان از جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد که توسط دولت‌های غربی بر ایران تحمیل شد و ایران اسلامی با امدادهای غیبی و دفاع مسلم مردم، به پیروزی رسید.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


سه + 9 =