رئيس شوراي شهرستان خوي:

مرز رازی نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز به قاره اروپا است

مرز رازی نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز به قاره اروپا است

گروه خبر:رئیس شورای شهرستان خوی گفت: مرز رازی به عنوان امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به اروپا به عنوان دروازه ایران به اروپا تلقی می‌شود.
سجاد چهره آراء در گفت‎وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: مرز رازی یک روزنه مهم اقتصادی برای کشور است.
وی افزود: خوی از قدیم‌الایام در منطقه نقش یک شهر ترانزیتی را بازی می‌کرد و از این شهر تجار در زمان قاجار بعد از عبور از تبریز به خوی می‌آمدند و از خوی به کشورهای اروپایی سفر می‎کردند تا به تجارت بپردازند.
این مسؤول گفت: مرز رازی از جمله مرزهای منحصر به فرد در کشور است که هم به لحاظ مرز زمینی و هم امکانات ریلی، یک شهر برخوردار است که از این امتیاز شهرهای بسیار اندکی در کشور برخوردار هستند.
وی یادآور شد: همان طور که در جنگ تحمیلی شاهد بودیم رژیم بعت عراق با حمله‌‎های متعدد هوایی در صدد بود تا با بمباران پل استراتژیک قطور، یکی از دریچه‌های اقتصادی کشور در زمان جنگ تحمیلی ببندد.
رئیس شورای شهرستان با اشاره به اهمیت مرز رازی نسبت به سایر مرزهای استان تصریح کرد: مرز رازی نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز به کشور ترکیه و همچنین قاره اروپا است و به همین خاطر در منطقه به عنوان دروازه اروپا تقلی می‌شود.این مسؤول ادامه داد: از سایر امتیازات این مرز می‌توان به همسایگی با مهم‌ترین استان کشور ترکیه در همسایگی با استان نام برد.
چهره‎آراء اضافه کرد: بعد از ورود به کشور ترکیه از طریق مرز رازی با دسترسی به بزرگراه کاپی‌کوی به شهر وان می‌توان با طی مسافت کوتاه و امن رسید و این شهرستان توانسته سالانه میزبان ۶۰۰ هزار نفر مسافری باشد که از مرز رازی تردد می‌کنند.این مسوول اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود با ایجاد پایانه مرز رازی و همچنین تعریض جاده از مرز تا خوی شاهد برقراری ترانزیت از این مرز باشیم و این مرز می‌تواند بیش از ۸۰ درصد ترانزیت بین ایران و ترکیه را به خود اختصاص دهد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 7