طرح نهضت ملی مسکن در مهاباد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح نهضت ملی مسکن در مهاباد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

آرازآذربایجان،رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: ۳۱۲ واحد مسکن در قالب طرح مسکن ملی در ۲ منطقه در حال ساخت است.
ایرج قادری افزود: هم اکنون ۲ پروژه فعال طرح مسکن ملی شامل طرح ۱۶۸ واحدی منطقه مکریان و ۱۴۴ واحدی منطقه شهرک کارمندان در حال ساخت است که بطور میانگین بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی طرح مسکن ملی از مجموع ۲۲ هزار جمعیت ثبت نام شده این شهرستان آورده بین ۴۰ تا ۹۰ میلیون تومانی را پرداخت کردند.
رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد اظهار کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۸ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله پیش بینی شده و آورده هر متقاضی باقیمانده قیمت تمام شده است.
قادری با اشاره به کندی ساخت مساکن ملی شهرستان گفت: برای اجرای این طرح نیاز به انجام مراحل قانونی از طریق اداره کل و سازمان راه و شهرسازی بوده و خوشبختانه بخش اعظم آن رفع و روند احداث آن شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: برای سایر متقاضیان مسکن ملی نیز که در حال پایش بوده و پیشنهاد الحاق ۱۷۰ هکتار زمین منطقه مکریان ارایه شده که هم اکنون در حال مناقصه و انجام امور اداری مربوطه در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی است.
طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور کلید خورد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.
استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.
مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب این استان قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 3