مرز، گردشگری و معدن اولویت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی است

گروه خبر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به احصای اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: مرز، گردشگری، کشاورزی، دریاچه ارومیه و معدن اولویت های سرمایه گذاری در این خطه از کشور است.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدمهدی شهریاری در نشست بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به سیاست های تدوین شده برای سرعت بخشی به روند توسعه استان از طریق اشتغال زایی و رفع محرومیت افزود: با توجه به شاخص های مثبت اقتصادی استان در رشد سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار بستر لازم برای سرعت بخشی به روند توسعه از طریق سرمایه گذاری های بزرگ مقیاس فراهم است.
وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز بر اساس این ظرفیت، ۲۰ هزار میلیارد ریال طبق اولویت های تعیین شده در این استان سرمایه گذاری می کند.
استاندار آذربایجان غربی سرمایه گذاری در پرورش آرتمیا را یک قابلیت منحصر به فرد در این استان دانست و اظهار کرد: در صورت مشارکت سرمایه گذاران برای پرورش آرتمیا علاوه بر اشتغال زایی، درآمد های ارزی مناسبی نیز به دست می آید.معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این دیدار گفت: در صورت نهایی شدن پیشنهادات سرمایه گذاری در کمتر از یک ماه دیگر تفاهمنامه همکاری منعقد می شود.
عارف نوروزی افزود: محروم بودن نقاط، دانش بنیان بودن، مشارکت مردمی، توجه به صادرات و رفع بیکاری از جمله شاخص های فعالیتی ستاد به شمار می رود.
مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۸۰ درصد فعالیتهای بنیاد بر اشتغال زایی و توانمندسازی اقتصادی متمرکز است، گفت: این بنیاد از سال ۱۳۹۷ تا به امروز ۲ هزار و ۱۷۵ پروژه با حجم اعتباری ۳۷۳ میلیارد تومان در آذربایجان غربی سرمایه گذاری کرده است.
امیرحسین مدنی افزود: ساخت ۲۲۰ کلاس درس، کمک به رونق ۱۷ بنگاه تولیدی متوسط و ساخت ۴۵ مسجد از دیگر اقدامات بنیاد در استان بشمار می رود.در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان ظرفیت های سرمایه گذاری سازمان خود را تشریح کردند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 9 =