معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار :

اجازه احتکار یا گران‌فروشی هیچ کالایی داده نشود

اجازه احتکار یا گران‌فروشی  هیچ کالایی داده نشود

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید اجازه احتکار یا گران‌فروشی هیچ کالایی داده شود که در این راستا باید نهادهای مسوول شبانه روز فعال باشند.
به گزارش آراز آذربایجان، نادر صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با تاکید بر برخورد با مفسدان و متخلفان بازار افزود: شرایط بازار با مدیریت صحیح می تواند به سود مردم باشد و دستگاههای متولی ملزم به بسیج نیروها جهت جلب رضایت مردم هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح یارانه نان جهت مقابله با قاچاق آرد در آینده، اضافه کرد: با توجه به حجم گسترده تخلف در حوزه توزیع آرد، دولت تصمیم گرفته یارانه نان را که پیش از این به گندم تعلق می گرفت، مستقیماً به نانوایان پرداخت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه با اجرای این طرح قیمت نان تغییری نخواهد کرد، ادامه داد: در طرح مذکور نانوایی ها به کارت خوان های هوشمند متصل می شوند تا به ازای تعداد نان های فروخته شده، یارانه نان در قالب ما به التفاوت قیمت به نانوا تعلق گیرد.صادقی جلوگیری از آزادفروشی آرد توسط نانوایی ها را یکی از فواید طرح مذکور عنوان کرد و گفت: با توجه به تنش جهانی گندم و ضرورت مقابله با قاچاق آرد برای تأمین امنیت غذایی مردم، با اجرای این طرح شرایط برای شناسایی و برخورد با نانوایی های متخلف که آرد را به صورت آزاد می فروختند، فراهم شده و جلوی قاچاق آرد گرفته می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه در این طرح آرد با قیمت واقعی در اختیار نانوا قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: وقتی آرد به قیمت واقعی به نانوا داده شود، تخلف مربوط به انگیزه فروش آن به صورت آزاد در بازار از بین خواهد رفت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


8 × شش =