کاهش۵۰ درصدی ذخیره برف در کوه های اطراف سد ماکو

کاهش۵۰ درصدی ذخیره برف در کوه های اطراف سد ماکو

آرازآذربایجان- مدیر اداره امورآب ماکو گفت: امسال ذخیره برف در کوه های اطراف سد ماکو ۵۰ درصد کاهش یافته است.
حسن قربان زاده ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از آب و خاک این شهرستان با ابراز نگرانی از کاهش حجم آب سد ماکو اظهارداشت: در حال حاضر در این سد ۳۹ میلیون متر مکعب ذخیره آب وجود دارد که این میزان آب در سال گذشته ۵۵ میلیون متر مکعب بود .
وی همچنین از کاهش ۶۵ درصدی ذخیره آب سد ماکو نسبت به پارسال خبر داد و افزود : لازم است کشاورزان با عمل به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی از کاشت محصولات اضافه و همچنین محصول نیاز آبی بالا جدا پرهیز کنند.
مدیر امور منابع آب ماکو با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی این شهرستان افزود: با توجه به بروز خشکسالی اگر بارندگی به همین منوال باشد در آینده با مشکلات زیادی مخصوصا در بخش مصارف آب شرب مواجه خواهیم شد که نیازمند اتخاذ تمهیدات لازم برای آمادگی بیشتر در سال آبی پیشرو در شهرستان باشیم.
فرماندار شهرستان ماکو هم در این جلسه با انتقاد از برخی از کشاورزان برای توجه نکردن به اطلاعیه های مسئولان برای کمبود آب شدید در این شهرستان گفت: با وجود اطلاع رسانی قبلی کاشت بعضی از محصولات به نیاز آبی زیاد در این شهرستان صورت گرفته است .
شاهین علیزاده به اتمام طرحهای مطالعاتی سد بدولی در این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: لازم است مسئولان برای احداث این سد مساعدت کنند تا از هدر رفت هزاران متر مکعب آب در مسیر احداث این سد جلوگیری شود .
حجت الاسلام عباس نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماکو هم در این جلسه از پلمپ بیش از ده چاه غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: لازم است با همکاری و همدلی مسئولان بر توزیع آب کشاورزی بیشتر نظارت شود .
در این جلسه مدیران جهاد کشاوری شهرستانهای ماکو شوط و پلدشت از آخرین اقدامات انجام یافته در حوزه آب گزارشی ارائه دادند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۸:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 4 =