مديرکل آموزش‌وپرورش استان:

مدارس آذربایجان غربی نیاز به نوسازی و جابجایی دارند

مدارس آذربایجان غربی نیاز به نوسازی و جابجایی دارند

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی گفت: سیل به ۱۷ مدرسه در آذربایجان غربی آسیب‌زده است که در مرحله اول باید مدارس آسیب‌دیده از سیل را پاک‌سازی کنیم و در مرحله بعد پیگیر بحث احداث مدارس تخریبی باشیم.
قربانعلی سعادت در جلسه شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه سیل اخیر به ۱۷ مدرسه در آذربایجان غربی آسیب‌زده جدی زده است.
وی تصریح کرد: دولت در مرحله اول مدارس آسیب‌دیده از سیل را پاک‌سازی می‌کند و در مرحله بعد پیگیری احداث مدارس تخریبی آغاز می شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در حوزه ارائه نقشه ضعیف عمل کرده است بنابراین با رفع موانع باید بتوانیم از ظرفیت خیرین بهتر و بیشتر استفاده کینم و آن‌ها را از دست ندهیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: هفته قبل افتتاحیه جشنواره فیلم رشد برگزار شد و در حال حاضر این جشنواره در تمامی شهرستان‌های ۱۷ گانه آذربایجان غربی در حال اجراست و فردا در شهرستان مهاباد اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.
*نیاز مدارس آذربایجان غربی به نوسازی و جابجایی
فریدون سید مصطفوی با اشاره به برنامه‌ها و اقداماتی که در هفته معلم در استان آذربایجان_غربی اجرا می‌شود افزود: یک جشنواره استانی به مناسبت هفته معلم در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و قبل از جشنواره نیز با معلمین صعب‌العلاج و خانواده شهدا دیدار خواهد شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی در رابطه با مدارس قدیمی و تخریبی استان افزود: با تعمیرات جزئی نمی‌توان مدارس سیل‌زده را نگهداری کرد و امکان نشست ساختمان مدارس در آینده وجود دارد به همین منظور بهتر است مدارس به‌طور اساسی تعمیر و ساخته شوند.
مصطفوی با اشاره به آسیب دیدن تجهیزات مدارس استان در سیل اخیر گفت: در سیل اخیر تجهیزاتی به ارزش ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان از بین رفته که از جمله این تجهیزات می‌توان به کامپیوترها و نیمکت‌ها و خانه‌های سرایدارهای مدارس اشاره کرد.
*سیل به ۱۷ مدرسه در آذربایجان غربی آسیب رسانده است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به تعداد مدارس آسیب‌دیده استان در سیل اخیر گفت: در آذربایجان غربی تعداد ۱۷ مدرسه در اثر جاری شدن سیل آسیب دیدند که از این تعداد ۴ مدرسه در ارومیه، ۲ مدرسه در اشنویه و ۱۱ مدرسه در نقده هستند.
قهرمان رحمانی افزود: با توجه به اینکه به مدارس منطقه سیلوانا و پی قلعه آسیب جدی واردشده و امکان استفاده دانش آموزان از این مدارس وجود ندارد مقرر شد با حمایت اتاق بازرگانی و با تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان از طرف اتاق مدارس را در این مناطق احداث کنیم.
رحمانی در رابطه با وضعیت مدارس نقده نیز تصریح کرد: مدارس حداد، معلم. ۲۲ بهمن و طالقانی در شهر محمدیار آسیب‌دیده‌اند که با تخصیص ۲۵ میلیون تومان توسط اتاق بازرگانی این مدارس را پاک‌سازی می‌کنیم و آسیب‌های جزئی نیز رفع می‌شود.
*مشکلات مدارس آذربایجان غربی تا خرداد حل می‌شود
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدارس آسیب‌دیده از سیل جزو مدارس قدیمی هستند کف این مدارس نشست کرده و احتمال نشست ساختمان این مدارس دور از انتظار نیست و به همین منظور مبلغ ۲۵ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان هزینه احداث این مدارس برآورد شده است و ۶۰۰ میلیون تومان نیز برای جهت پاک‌سازی این مدارس نیازمند هستیم.رحمانی گفت: وضعیت در روستای جبل ارومیه حاد بود به طوری که مدرسه روستا تخلیه شد و احتمال تخریب مدرسه نیز وجود دارد بنابراین دانش آموزان جابه‌جا شده و کلاس در داخل مساجد برگزار می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی گفت: سعی می‌شود با انجام اقدامات لازم تار اردیبهشت‌ماه آمادگی ایجاد شود تا در خردادماه و زمان امتحانات سیستم آموزشی مختل نشود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 45