مخالف سرمایه‌گذاری شمال عراق در استان هستیم

مخالف سرمایه‌گذاری شمال عراق در استان هستیم

مخالف سرمایه‌گذاری شمال عراق در استان هستیم
گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف سرمایه گذاری شمال عراق در استان هستیم.
نادر قاضی پور در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما مخالف سرمایه گذاری شمال عراق در ایران هستیم چون ایرانی‌ها و ارومیه‌ای های مقیم کشورهای خارجی سرمایه‌های عظیمی در گردش دارند که می‌توان از آن‌ها جهت سرمایه گذاری در کشور مخصوصا استان آذربایجان غربی دعوت کرد و با اجرای سیاست‌هایی نگذارند که صاحبان سرمایه در استان سرمایه‌های خود را به خارج از کشور انتقال دهند.
وی ادامه داد: ما از دور نظاره گر فکر های پلید شیاطین هستیم و بیدار هستیم و نخواهیم گذاشت با پول‌های نا پاک بر شهر پاک ارومیه تصمیم گیری کنند. قاضی پور با بیان اینکه، پیشرفتی در دانشگاه ارومیه نمی‌بینم، اظهار کرد: اگر تاریخ دانشگاه‌ها در آذربایجان غربی به خصوص ارومیه را مطالعه کنیم خواهیم دید که اولین دانشگاه طب کشور در ارومیه ایجاد شده است، حتی قدیمی‌ترین دانشکده دامپزشکی کشور نیز در ارومیه می‌باشد؛ در گذشته این منطقه یکی از قطب‌های آموزشی کشور محسوب می‌شد که متاسفانه هم اکنون دانشگاه ارومیه نمی‌تواند آن طور که شایسته گذشته خود است عمل کند.
*ایجاد دانشگاه کشاورزی در آذربایجان غربی از ضروریات است
وی با بیان اینکه نتوانستیم از پتانسیل‌های جغرافیایی خود برای گسترش دانشگاه‌ها بهره ببریم، اذعان کرد: به طور مثال استان آذربایجان غربی پس از استان خوزستان دومین استان آبی کشور است که آب‌های آن به دریای خزر و حتی به خلیج فارس سرازیر می‌شود ولی متأسفانه حتی یک دانشگاه آب در استان وجود ندارد؛ یا حتی می‌توان به پتانسیل‌های کشاورزی استان اشاره کرد که در این راستا نیز ایجاد دانشگاه کشاورزی در آذربایجان غربی مورد غفلت واقع شده است. وی همچنین با تاکید بر ضرورت گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان، گفت: آذربایجان غربی را می‌توان با توجه به مرز های گسترده خود با کشور های دیگر، به قطب پزشکی در منطقه تبدیل کرد؛ در این راستا می‌توان ۲ دانشگاه علوم پزشکی دیگر نیز در میاندوآب و ماکو ایجاد کرد که باعث جذب مسافران خارجی جهت درمان به این استان و کشور شد. وی تصریح کرد: برخی مواقع واقعا کوتاهی مسوولان در این رابطه قابل تامل است چرا که اگر آذربایجان غربی قطب پزشکی در منطقه شود به طبع آن شاهد رجوع مسافران خارجی جهت درمان به استان، افزایش اشتغال زایی در تمامی حوزه‌ها و در نهایت شاهد درآمد زایی و توسعه برای استان خواهیم بود. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وضعیت فعلی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، گفت: نتایج انتخاب یک شبه مدیران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در دوره‌های گذشته را همه می‌بینیم؛ وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در شان مردم این منطقه نیست. وضعیت به گونه‌ای شده که برخی از بیماران ناچار به پذیرش در کف اورژانس‌ها هستند به طوری که در برخی مواقع مشاهده شده یک پتو به کف اورژانس انداخته و ناچار بیمار را در آنجا پذیرش می‌کنند.
*هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌ها باید کاهش یابد
وی همچنین با انتقاد از بالا بودن هزینه‌ها و شرایط تحصیل در دانشگاه‌ها، گفت: شرایط تحصیل به قدری بالا رفته که شهروندان به باکو در جمهوری آذربایجان و ارزروم ترکیه جهت تحصیل سفر می‌کنند؛ بنابراین باید هزینه‌های تحصیل را در دانشگاه‌ها کاهش داد و از افراد بومی منطقه جهت تحصیل حمایت کرد. وی ادامه داد: در برخی مواقع مشخص شده دانشجویان به طور ناخواسته تحت عنوان مقاله، به صورت زنجیروار مورد سوءاستفاده قرار گرفته و اطلاعات محرمانه کشور را به خارج منتقل کرده‌اند، باید رسیدگی جدی به این موضوع شود.
*دانشگاه‌های استان در تمامی شاخصه‌ها از متوسط کشوری عقب هستند
قاضی پور در توصیه‌ای به رئیس جدید دانشگاه ارومیه، اظهار کرد: آقای حب نقی نباید سیاست‌های های قبلی را اجرا کند بلکه باید سیاست توسعه‌ای را در پیش گیرد؛ طی نشستی که با وزیر علوم داشتیم، دانشگاه‌های آذربایجان غربی در تمامی شاخصه‌ها از متوسط کشوری عقب است، که باید سریعا در جهت برطرف کردن مشکلات آموزش عالی در این استان قدم برداشت.
*خشکی دریاچه ارومیه باعث مرگ هزاران کودک و کوچ آذری زبان‌های دلاور از منطقه خواهد شد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با دریاچه ارومیه گفت: زمانی که چیت چیان نماینده مردم تبریز بود نیز هیچ اقدام مثبتی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه انجام نداد، اظهار کرد: زمانی که دولت روحانی روی کار آمد دریاچه ارومیه با خشکی ۷۰ درصدی رو به رو بود ولی هم اکنون با خشکی ۹۷ درصدی رو به است. وی با تاکید بر اینکه، دریاچه ارومیه را نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند احیا کند نه دولت، اذعان کرد: برخی‌ها خشکی دریاچه ارومیه را منبع درآمدی برای خود می‌بینند، اگر به قسمت‌هایی از دریاچه ارومیه که در سمت آذربایجان شرقی دارد نگاه کنید، ماشین آلات سنگین جهت استفاده فرصت‌طلبانه از نمک را در این منطقه خواهید دید که بستر دریاچه را نابود می‌کنند، این افراد غافل از این هستند که آتش خشکی دریاچه ارومیه به چشم خود آن‌ها نیز خواهد رفت؛ خشک شدن دریاچه ارومیه و تشعشعات حاصل از آن باعث مرگ هزاران کودک و کوچ آذری زبان‌های دلاور از منطقه خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۶ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    اقلیم کردستان که ۳ استان اربیل دهوک و سلیمانیه که اکثریت کرد و ترکمن و آشوری و عرب را تشکیل می دهد.که پس از حمله آمریکا به عراق با کمک آمریکا و حمایت اسراییل تشکیل شد وپس از فروش ۶ سال نفت بیش از سهم خود(سهم سایر نقاط عراق) حتی ۱/۳ شهر اربیل را نتوانسته بازسازی کند و بشدت نیازمند سرمایه گذاری کشورهای دیگر است.اکنون ادعای سرمایه گذاری در ارومیه دارد که هدفشان روشن است.
    عزیزان سرمایه گذاران وپیمانکاران ارومیه و آذربایجان را فراری یا ورشکست می کنند و بعد برای دوستان نچیروان بارزانی که هم اکنون ارومیه و قسمتی از آذربایجان را به عنوان نقشه کردستان در اتاق خود نصب کرده فرش قرمز پهن می کنند.
    امید وارم در موقع دور بعدی انتخابات شوراها مردم شهیدپرور ارومیه جواب این موارد را بدهند.
    و من الله توفیق 

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


− سه = 0