مخاطب‌محوری و نوآوری نیاز اصلی صداوسیمای آذربایجان‌غربی است

مخاطب‌محوری و نوآوری نیاز اصلی صداوسیمای  آذربایجان‌غربی است

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مخاطب محوری در تولید محتوا و نوآوری در اجرای برنامه‌های مبتنی بر تفکرات صحیح دینی و اعتقادی، نیاز اصلی صداوسیمای استان در دوره مدیریتی جدید است.
مدیرکل جدید صدا و سیمای جدید آذربایجان غربی به همراه معاونان و مدیران بخش‌های مختلف این رسانه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در این دیدار با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت، بر ضرورت توجه به معارف اسلامی در همه عرصه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در همه مسئولیت‌هایی که انسان بر عهده می‌گیرد، به کسب رضایت پروردگار متعال توجه داشته باشد، موفقیت در فعالیت‌ها حتمی است.
وی افزود: تاکید ائمه مصصومین (ع) نیز سیر الی الله و حرکت در مسیر الهی بوده و باید انسان برای کسب رضایت الهی همواره در این مسیر گام بردارد چرا که اگر نیت انسان کسب رضایت خداوند متعال باشد،از مسیر باز نمی‌ماند.
قریشی بر ضرورت توجه مسئولان به قرار گرفتن در مسیر کسب رضایت الهی تاکید کرد و افزود: هر عملی که با اخلاص بوده و برای کسب رضایت الهی انجام شود، برکات بسیاری برای آن مسئول خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: متاسفانه انسان در گیر و دار کارهای اجرایی دچار غفلت نیز می‌شود که باید با تذکر به خود نگذاشت مسیر نادرستی در پیش روی انسان باز شود.
*مخاطب شناسی و احترام به سلایق و انتظارات
وی حسابرسی اعمال را در هر شبانه روز برای کسب رضایت الهی مهم دانست و افزود: باید انسان با خود بیاندیشد که برای چه هدفی تلاش می کند و طول روز در انجام ماموریت‌های محوله به او چه میزان برای کسب رضایت الهی تلاش کرده است.
قریشی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های صدا و سیما به ویژه در زمینه جذب مخاطب و مخاطب شناسی گفت: مخاطب رکن رکین صدا و سیما محسوب می‌شود چرا که دست اندرکاران این مجموعه برای خود محتوای تولید نمی کنند، بلکه مخاطبان بسیاری دارند که باید به سلایق و ایده‌های آنان احترام بگذارند.
وی تصریح کرد: اگر بهترین برنامه‌ها از سوی صدا و سیما تولید شود اما مخاطبی وجود نداشته باشد، تنها هزینه ها به هدر رفته است اما اگر با مخاطب شناسی درست برنامه های با محتوای نیز تولید شود، به جذب حداکثری مخاطب کمک شایانی می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: باید روش و سیره صدا و سیما روش و سیره مقام معظم رهبری و بر اساس دوری از حزب‌گرایی بوده و معیارهای آن کاملا مشخص باشد، که صدا و سیما باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا مخاطبان بیشتری پای رسانه ملی بنشینند.
*پرهیز از باندبازی و تحرکات جناحی
قریشی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هیچ‌گاه با روش و منش جناحی عمل نمی کنند، صدا و سیما نیز باید از جناحی عمل کردن پرهیز کرده و به دنبال جذب مخاطب از همه قشرهای جامعه باشد، افزود: صدا و سیما باید به همه نظرات و تفکرات افراد جامعه توجه کرده و برنامه‌های خود را به همه قشرهای جامعه عرضه کند.
امام جمعه ارومیه نوآوری در برنامه‌ها را از دیگر راه های توسعه و جذب مخاطب دانست و افزود: در برنامه‌های صدا و سیما نوآوری کم است که باید برای جلب مخاطب از روش های نو و تفکرات نو استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر در برنامه های تولیدی نوآوری نباشد بعد از مدت کوتاهی مخاطبان ریزش می‌کنند که این موضوع باید مورد توجه مدیران و مسئولان این نهاد تاثیرگذار در جامعه باشد.
قریشی بر ضرورت توجه به ایده‌های جدید و میدان دادن به این افراد برای ارتقای فعالیت‌های صدا و سیما تاکید کرد و گفت: بایدبه صاحبان تفکرات و ایده های نو میدان داده شود.
*ضرورت خوشرفتاری مدیران با زیردستان
وی اظهار داشت: مسئولیت‌هایی که به انسان‌ها به تناسب موقعیت‌شان داده می‌شود وسیله‌ای برای امتحان بشر بوده و اعتباری، قابل اطمینان و قابل تکیه نیستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: برنامه های صدا و سیما باید به گونه‌ای باشد که انسان را به سوی حقیقت، خداوند متعال و راه و روش ائمه اطهار (ع) سوق دهد.
وی رفتار درست و مناسب با افراد زیرمجموعه را نیز موجب کارآیی مجموعه‌هایی همانند صدا و سیما دانست و افزود: اگر چه شاید از نظر افزایش توان مالی نتوان به زیر مجموعه کمک کرد اما عطوفت و مهربانی در حق آنها هدیه‌ای است که حتی پس از اتمام دوران مسئولیت نیز در ذهن آنها باقی می ماند.
*ترویج باورهای دینی رویکرد اصلی صداوسیمای آذربایجان‌غربی است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: ترویج باورهای دینی و مبارزه با خرافه گرایی رویکرد جدی و اساسی صدا و سیمای استان در دوره مدیریتی جدید است.
، مسعود مجرد دراین دیداراظهار داشت: جایگاه نماینده ولی فقیه در نظام اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و صداوسیمای آذربایجان‌غربی در دوره جدید مدیریتی خود به دلیل قرابت نزدیک با این جایگاه هماهنگی‌های لازم را با نماینده ولی فقیه در استان انجام می‌دهد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی گفت: این رسانه در استان تلاش می‌کند همطراز با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری با نماینده ولی فقیه هماهنگ شده و منویات رهبر انقلاب را در بعد و برشی استانی با استفاده از پیام‌ها و رهنمودهای صادره پیاده کند.
وی افزود: صداوسیما زبان گویای نظام و تابع سیاست‌های کلان آن است که این سیاست‌ها در عرصه‌های فرهنگی و اعتقادی از زبان نماینده ولی فقیه جاری می‌شود و انسجام و هماهنگی در عرصه مسائل اعتقادی، ترویج باورهای دینی، مبارزه با جهل و خرافه با توصیه‌های وی صورت می‌گیرد.
مجرد با اشاره به انتخاب محمد سرافراز به عنوان رئیس جدید سازمان صداوسیما اظهار کرد: تکالیف سنگینی با توجه به راهبردهای مقام معظم رهبری بر دوش صدا و سیما گذاشته شده است و در استان‌ها نیز این تکالیف سنگین است و برای اجرای مطلوب آن باید از نظرات و دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه در استان بیشتر استفاده شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت تغییر در برخی حوزه‌ها و تجدید قوا در حوزه‌های دیگر افزود: جذب حداکثری از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید با کیفی‌سازی برنامه‌ها به این امر مهم دست یافت.
وی تصریح کرد: جذب گروه‌های مرجع و نخبگان جامعه از دیگر سیاست‌های صداوسیما است که در این زمینه تلاش می‌شود از سطحی‌نگری جلوگیری کرده و با استفاده از نظرات گروه‌های مرجع به ویژه در حوزه علم و دین و در صدر آن از دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و روحانیت برنامه های بهتری تولید شود.
مجرد توجه به دیدگاه‌های صاحبنظران دانشگاهی را از دیگر اولویت‌های صداوسیما دانست و افزود: ارتباط با نخبگان دینی و اساتید دانشگاه برای پربار کردن برنامه‌ها ضروری است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


8 + = ده