وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دراروميه:

شهروند درجه دو درآذربایجان غربی وجود ندارد

شهروند درجه دو درآذربایجان غربی وجود ندارد

گروه خبر:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی قومیت ها در آذربایجان غربی از جایگاه یکسانی برخوردار هستند و شهروند درجه دو در استان وجود ندارد.
به گزارش آراز آذربایجان، علی جنتی در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایطی تشکیل شد که کشور دچار تحریم‌های ظالمانه دول دیگر قرار داشت و قطعنامه های مختلفی علیه ایران صادر شده بود.
وی افزود: علاوه بر این تحریم سیستم بانکی و یک سوم شدن صادرات نفت همگی باعث شد تا دولت در طول دو سال راه دشواری را برای تامین نیازهای ضروری مردم طی کند چون در اواخر دولت دهم حتی بسیاری از سیلوها خالی شده بود و اوضاع نگران کننده بود.
جنتی گفت: بعد از رفع این مشکلات اولویت اول رئیس جمهور حل مشکل هسته ای و برداشته شدن تحریم هایی بود که به ایران تحمیل شده بود و شاید بتوان اسم آن را شبه معجزه گذاشت که تیم مذاکره کننده ایران در مقابل شش کشور قدرتمند جهان از حق ایران دفاع کردند و اکنون تمام جهان حق ایران را در استفاده از انرژی هسته ای به رسمیت می شناسند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در چنین شرایط بد اقتصادی یکی از مواردی که فشار بسیار زیادی به دولت وارد می کند پرداخت یارانه است که مبلغ بسیار زیادی را در بر میگیرد که اگر این مبلغ صرف پروژه های عمرانی و بهداشت و درمان می شد رضایتمندی بیشتری را شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: تلاش و هدف ما این است که اگر قرار است یارانه ای پرداخت شود به افراد مستضعف و خانواده هایی استحقاق دریافت یارانه را دارند تعلق بگیرد. علاوه بر یارانه مسکن مهر نیز یک بار اضافی بر دوش دولت است. در دولت قبل سرمایه های بانک ها را خالی کردند و مسکن مهر ساختند.
جنتی اذعان کرد: نبود نقدینگی و سرمایه گذاری برای ایجاد شغل سبب شده بیکاری که مشکل بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی است در جامعه افزایش پیدا کند و در واقع وقتی جوانی بیکار باشد نمی تواند تشکیل خانواده بدهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: حتی سیستم دولتی کشور یکی از مشکلات بزرگ دولت محسوب می شود. یک دولت حجیم و متورم با سه میلیون کارمند که حتی برخی از آنها غیرقانونی استخدام شده اند. دولتی بی حال و کرخت عملا نمی تواند به مردم خدمات بدهد و اکثر درآمدها را به جای فعایت های عمرانی باید صرف هزینه های جاری کارمندان خود کند.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی چه در حوزه کشاورزی و چه در حوزه صنعت برای بهبود فضای کسب و کار صورت گرفته که اگر تحریم ها لغو شوند گشایش موثری در اقتصاد کشور رخ خواهد داد.جنتی با اشاره به ناهنجاریهای فرهنگی جامعه گفت: در دنیای کنونی شاهد انفجار اطلاعات هستیم. شبکه های اجتماعی و ارتباطی علیرغم نکات مثبتی که دارند آسیب های اجتماعی زیادی را به جامعه وارد می کنند که تاثیر آن به راحتی در رفتارهای اجتماعی مشهود است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این آسیب ها لطمات زیادی به بنیان خانواده ها وارد می کند و آمار طلاق و ارتباطات نامشروع نشانگر این موضوع است در اصل ازدواج سپید که در واقع ارمغان سیاه غرب است توسط همین شبکه اجتماعی گسترش می یابد .وی تصریح کرد: با تمام این موارد به هیچ وجه مانع شدن و جلوگیری از انتقال اطلاعات نمی تواند مشکل جامعه را حل کند و باید یک تلاش همگانی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی صورت بگیرد.
جنتی با اشاره به آذربایجان غربی به عنوان مهد عالمان و فرهیختگان، اذعان کرد: با اینکه قومیت های مختلف در این استان زندگی می کنند اما هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد و تمامی شهروندان درجه یک محسوب می شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در جامعه باید بر اساس شایستگی افراد تصمیم گیری شود و هیچ کس نباید احساس کند که به علت اقلیت و قومیت خاص بودن شایستگی وی نادیده گرفته شده و از جایگاهی محروم شده است.وی افزود: باید به تمام مردم به یک چشم نگریسته شود و این همان وحدتی است که مد نظر امام بود که باید در جامعه به آن جامه عمل پوشیده شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 36