مخاطبان تلوبیون کدام آثار را دنبال می کنند

مخاطبان تلوبیون کدام آثار را دنبال می کنند

گروه فرهنگی:آمار ارائه شده از سوی تلوبیون، نشان از آن دارد که کدام سریال و برنامه‌ها مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. تلوبیون همیشه فرصتی برای مخاطبانی است که به هر دلیل در ساعت مشخص، امکان تماشای برنامه مورد علاقه خود را ندارند. این فرصت باعث شده تا در حین تماشای برنامه‌های متنوع تلویزیون، امکان ثبت آمار مخاطبان از طریق سایت و اپلیکیشن تلوبیون فراهم شود.
همین می‌تواند فرصت دوباره‌ای برای برنامه‌سازان باشد تا با مقایسه آمار مخاطبان خود و دیگر برنامه‌ها، تلاش کنند تا کیفیت برنامه‌های‌شان را در جهت جلب مخاطب بیشتر ارتقا دهند.
در این میان، آمار ارائه شده از سوی تلوبیون، نشان از آن دارد که کدام سریال و برنامه‌ها مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.در بهار امسال سریال »نون‌خ« و برنامه »زندگی پس از زندگی« بازدیدکننده‌های میلیونی گرفته و توانسته پربیننده‌ترین برنامه‌ها شود. این دو نام، عنوان پربیننده‌ترین‌های رسانه ملی را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به خود اختصاص داده‌اند.
مجموعه نون خ در این میان توانسته با ورود به فصل چهارم خود همچنان مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون بنشاند. نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی است که هر بار یک قصه محوری را دنبال کرده و تلاش می‌کند قصه تازه را در همان محیط رنگارنگ شهرستان روایت کند.
برنامه زندگی پس از زندگی هم به‌واسطه روایت پژوهش‌محوری که دارد، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. این برنامه، روایت واقعی افرادی است که تجربه نزدیک به مرگ داشته‌اند و این تجربه، تاثیر خاصی در زندگی‌شان گذاشته است.
البته نباید این نکته را فراموش کرد که مخاطبان سریال نون‌خ و زندگی پس از زندگی تنها مخاطبان عام نیستند و این برنامه‌ها توانسته نظر بسیاری از منتقدان را هم به خود جلب کند.سریال نون‌خ با شروع نوروز روی آنتن رفت و زندگی پس از زندگی از ابتدای ماه مبارک رمضان در قاب سیما تماشایی شد. سریال »آتش و باد« هم بعد از نون‌خ و زندگی پس از زندگی در رده‌های بعدی پرمخاطبان قرار دارد.
بر اساس آمار بدست آمده از تلوبیون تا پایان مرداد، »عشق کوفی« پس از ۹ قسمت به طور میانگین ۱۲۳ هزار بازدید برای هر قسمت پربازدیدترین سریال تابستان و »نون خ ۴« و »آتش و باد« هم رتبه‌های اول و دوم فصل بهار را در اختیار دارند.بر اساس این آمار تا پایان مرداد، »عشق کوفی« پربازدیدترین سریال تابستان است و بعد از آن سریال‌های »بازپرس«، »سوران« و »نیکان« دیده می‌شود.در ادامه میتوانید برنامه و سریال‌های پربیننده همچون محفل، بگو بخند، سریال بی همگان، از سرنوشت، احضار، حکم رشد و… را مشاهده کنید.می توانیم به آمار سال های گذشته هم توجه کنیم در آماری برای سریال »بی‌همگان« آمده بود؛ براساس آمار موجود در سایت و اپلیکیشن تلوبیون، قسمت اول »بی‌همگان« ۲۴۱ هزار مرتبه تماشا شده است و قسمت بیست و هفتم، با ۲۵۷ هزار مرتبه تماشا، پربازدیدترین قسمت این سریال و پربازدیدترین اپیزود تلوبیون در مهر ماه بوده است. هر قسمت از سریال »بی‌همگان« به طور میانگین ۱۸۸ هزار بازدید داشته است.
علاوه بر تماشای میلیونیِ آرشیو، بیش از ۷۰ هزار ایرانی، هنگام نخستین پخش هر شب، از بخش پخش زنده شبکه سه، سریال را به صورت همزمان آنلاین از تلوبیون تماشا می‌کنند. همچنین ۱۷ اپیزود از سریال »بی‌همگان« در میانِ ۲۰ اپیزودِ پربازدید یک ماه اخیر تلوبیون قرار دارد.
سریال احضار به کارگردانی علیرضا افخمی که از شبکه یک سیما پخش می‌شود با ۲ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۷۳ بیننده در تلوبیون تا این لحظه پربیننده‌ترین سریال تلویزیون است. سریال بچه مهندس۴ شبکه دو سیما به کارگردانی احمد کاوری نیز با بازدید ۲ میلیون و ۲ هزار و ۸۶۱ بازدید در رتبه دوم قرار دارد.یاور به کارگردانی سعید سلطانی هم که از شبکه سه سیما پخش می‌شود به بازدید ۱ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۸۷۹ بازدید رسید و در رتبه سوم قرار گرفت.فصل چهارم سریال »از سرنوشت« هم در میان سریال‌ها و مجموعه‌های رمضانی بیشترین بازدید را در سامانه تلوبیون به دست آورده است.در فصل چهارم این سریال برای اولین بار در سیما موضوع تولید دانش‌بنیان دستمایه سریال‌سازی قرار گرفته است.آمار‌های تلوبیون نشان می‌دهد برنامه »بگو بخند« بیش از سه میلیون بیننده داشته و مورد توجه مخاطبان بوده است.»بگو بخند« به تهیه‌کنندگی مسعود شریعت‌نیا، کارگردانی شهاب عباسی با اجرای عبدا… روا و داوری بیژن بنفشه‌خواه، نعیمه نظام‌‌دوست، هومن برق‌نورد و شهرام شکیبا در عرصه موسیقی، تئاتر، استندآپ و شعر روی آنتن شبکه نسیم رفت.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،همچنین برنامه »پاورقی« نیز در جدیدترین بازدید ها از مرز سه میلیون گذشته است.
.Arazazarbaiijan.farhangi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۳:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


8 × = شانزده