اقامت گردشگران نوروزی در ماکو ۵ درصد افزایش یافت

اقامت گردشگران نوروزی در ماکو ۵ درصد افزایش یافت

آرازآذربایجان- مدیر گردشگری و دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر طی نوروز امسال در این منطقه اقامت کردند که پنج درصد بیشتر از نوروز سال گذشته بود.
مهدی عبدالله زاده افزود: هتل ها، مهمانپذیرها، کاشانه مهمان ها، خوابگاه های ادارات، مدارس، اسکان چادری و کمپ های موقت پذیرای این تعداد گردشگر نوروزی در منطقه آزاد ماکو بود.
وی اضافه کرد: وجود مراکز خرید، آثار تاریخی باستانی مرمت شده از جمله قلعه قبان ماکو و برگزاری جشن های نوروزی در ایام تعطیلات از جمله دلایل حضور گردشگران در منطقه آزاد ماکو به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در این مدت، کاخ موزه باغچه جوق با حدود ۱۵ هزار نفر بازدید کننده رتبه نخست بازدیدهای نوروزی را در این منطقه و رتبه دوم استانی را پس از مجموعه تخت سلیمان به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: قلعه قبان نیز که از سال ۱۳۹۵ عملیات مرمت، احیا و منظر سازی آن در راستای پرونده ثبت منظر تاریخی طبیعی منطقه آزاد ماکو آغاز شده است، به طور متوسط روزانه حدود ۲۵۰ نفر بازدید کننده داشت.
مدیر گردشگری و دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: در مدت ۱۶ روز بیش از ۶۹ هزار نفر مسافر ایرانی از این منطقه برای سفر به کشورهای خارجی به ویژه ترکیه تردد کردند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷۹ درصد رشد داشته است.
منطقه آزاد ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است؛ باغچه جوق، دخمه سنگی فرهاد، عمارت کلاه فرنگی، حمام تاریخی ماکو، پل پنج چشمه، قره کورپو (پل سیاه)، پل قلعه جوق، کوه قیه، کوه چرکین، ساختمان بیمارستان قدیمی ارتش و سد بارون از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 16