نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي:

محور ایواوغلی تا گیت ماکو جزو کریدور اصلی غرب کشور قرار گرفت

محور ایواوغلی تا گیت ماکو جزو کریدور اصلی غرب کشور  قرار گرفت

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه تعریض و چهار بانده کردن محور قاپیلیق تا گیت ماکو در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی کلنگ‌زنی می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان ،عادل نجف‌زاده اظهار داشت: محور قاپیلیق تا گیت ماکو از دهه‌های گذشته به صورت جاده دو بانده بوده و متاسفانه تاکنون به جاده چهار بانده تبدیل نشده و حتی تا سال ۱۴۰۰ جزو کریدور اصلی غرب نیز قرار نگرفته بود.
وی تصریح کرد: اما از آنجایی که این محور نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه و رونق اقتصادی منطقه دارد و سالیانه شاهد تصادفات ناگواری در این محور هستیم، بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید تعریض و چهاربانده کرذن این محور مهم و راهبردی در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه محور ایواوغلی تا گیت ماکو تا سال گذشته جزو کریدور اصلی غرب نبود،تلاش شد تا این محور جزو کریدور غرب قرار داده شود تا اقدامات لازم برای اخذ اعتبارات ملی و ماده ۲۳ برای پروژه تعریض و چهاربانده کردن محور مذکور را به سرانجام برسانند.
وی بیان کرد: در این راستا هم اکنون مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آغاز پروژه اختصاص یافته و در سفر رئیس جمهور به استان این پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.نجف‌زاده تاکید کرد: تعریض و چهار بانده کردن این جاده جزو برنامه‌های اساسی در شهرستان خوی بوده و مسئولان کشوری ماننده وزیر سایق راه و شهرسازی نیز در گذشته آن را مورد بازدید قرار داده و امید است که این پروژه با قدرت و سرعت پیش رود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


1 + پنج =