شهردار اروميه:

محلات حاشیه نشین ارومیه با کمبود فضاهای عمومی روبرو هستند

محلات حاشیه نشین ارومیه  با کمبود فضاهای عمومی روبرو هستند

گروه خبر: شهردار ارومیه گفت: اکثر محلات حاشیه نشین و کم برخوردار شهری ارومیه با کمبود فضاهای عمومی روبرو هستند که رفع این مهم از دغدغه ها و سیاست های اصلی شهرداری و شورای ششم شهر است.
به گزارش آراز آذربایجان؛ حسین مهدی زاده در بازدید از اهالی ساکن در آخر خیابان حکیم نظامی در مسجد امام سجاد(ع) بیان کرد: از جمله سیاست های کلان دولت فعالیت کشتارگاه ها در قالب مجتمع های کشتارگاهی است که این مهم در آذربایجان غربی در حال تحقق است و با بهره برداری از کشتارکاه بزرگ صنعتی ارومیه، بزودی کشتارگاه سنتی به کشتارگاه جدید انتقال می یابد.او انتقال کشتارگاه سنتی را یک ظرفیت بزرگ اعلام کرد و گفت: با این انتقال، بخشی از کمبود فضاهای خدماتی به ویژه فرهنگی در این محدوده شهری با استفاده از فضای آن جبران می شود.
شهردار ارومیه با اشاره به لزوم انتقال کشتاره گاه سنتی از این محدوده شهری، افزود: جهت تسریع در روند بهره برداری کشتارگاه جدید صنعتی ارومیه، شهرداری در بحث آماده سازی مشارکت می کند.
او در ادامه با اشاره به کمبود فضاهای عمومی در این محدوده از شهر ارومیه، بیان کرد: در این محلات شهری، محلات قبل از اجرا نقشه های شهری و طرح تفصیلی به صورت نامتوازن و تفکیک های غیر مجاز رشد یافته و اکنون با کمبود فضاهای عمومی چون بهداشتی و آموزشی روبرو هستند.به گفته شهردار ارومیه شاید جای این سوال باشد چرا این تفکیک های غیر مجاز روی داده است که باید در این خصوص به مقوله آمایش سرزمینی اشاره کرد؛ آمایش سرزمینی، مطالعات وسیع بالا دستی بوده که پراکنش جمعیتی متناسب با نیازهای هر منطقه را مطالعه می کند.
او با اشاره به افزایش مهاجرت و به دنبال آن حاشیه نشینی، اظهار کرد: با تحقق واژه ای به نام مهاجرت، به زمین و یک سری امکانات رفاهی نیازمند می شویم که متاسفانه در گذشته این مهم تحقق نیافتاده و اکنون با محلات حاشیه نشین مواجه هستیم.
مهدی زاده با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در این محدوده شهری با توجه به درخواست های اهالی ساکن، اعلام آمادگی کرد که شهرداری ارومیه زمین رایگان در اختیار متولیان امر و یا بخش خصوصی جهت جبران کمبود فضای آموزشی در این محدوده شهری قرار می دهد.
او افزود: حتی می توان در کمترین زمان ممکن، زمین مورد نیاز جهت تحقق فضای آموزشی در صورت نبود کاربری آموزشی تغییر کاربری داد و آن را آموزشی کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 4