شهر جدید گلمان ارومیه ظرفیت مناسبی برای توسعه شهرنشینی است

شهر جدید گلمان ارومیه ظرفیت مناسبی برای  توسعه شهرنشینی است

گروه خبر: وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهر جدید گلمان ارومیه ظرفیت خوبی برای توسعه شهرنشینی است.
به گزارش آراز آذربایجان، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع شد وبا احداث ۵ هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.
وی با بیان اینکه با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، منطقه گلمان ارومیه به شهر جدید تبدیل شده است عنوان کرد: منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع شد وبا احداث ۵هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، افتتاح بزرگراه ارومیه به سرو و افتتاح مساکن مهر وکلنگ زنی طرح اقدام ملی را از دیگر اهداف سفر خود به آذربایجان غربی عنوان کرد.
وزیر راه و شهرسازی ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در مسیر ارومیه ـ مهاباد ـ مباندوآب را افتتاح کرد.
۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده سرزمینی آذربایجان‌غربی با حضور محمد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.کریدور بزرگراهی غرب کشور به موازات مرز غربی کشور و از مرز بازرگان در شمال‌غربی کشور شروع و تا بندر امام خمینی (ره) امتداد می‌یابد و در طول مسیر از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در آئین افتتاح این طرح اظهار کرد: این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور که در آذربایجان_غربی به بهره برداری رسید، ۵۱ کیلومتر در سه راهی ایواوغلی، ۱۰ کیلومتر محور ایواوغلی به خوی، سه کیلومتر محور خوی به سلماس، ۱۲ کیلومتر محور محمدیار و ۲۷ کیلومتر در محور محمدیار به بوکان است.
سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه این کریدور بزرگراهی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید ادامه داد: ۲۴۴ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی از ابتدای دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده است.مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۵۳۰ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند و حدود ۳۰ درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است.
حمزه‌لو بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


هفت + 9 =