محرم ماه دلدادگی خاکیان به افلاکیان است!

محرم ماه دلدادگی خاکیان به افلاکیان است!

گروه اجتماعی: ماه محرم چه ماه آشنایی است. ماهیست به یاد ماندنی. ماهی که اسلام و شرک در برابر یکدیگر قرار گرفتند تا شیعه به مذهب خود افتخار کند.
محرم ماهی است که امام حسین و اطرافیانش یاران واقعی خود را شناختند. یارانی که از معتقدترین و مومن ترین مسلمانان زمان خود بودند و با ایثار خود به محرم صفا دادند.باز بیرق و علم سیاه ارباب زینت بخش کوچه‌ها و خیابان‌های ماست. اربابی که آزادگی را به ما یاد داد. اربابی که خون داد تا دین حفظ شود.به هر طرف نظر کنی تا چشم کار می‌کند علم، بیرق و تکیه است که به خاطر ارباب برپا شده است. تکیه‌هایی را می‌بینیم که مردم به خاطر اعتقاداتشان برپا کرده‌اند. اعتقادی که از ایمان راسخ آنان برمی‌خیزد.در این ماه دستگاه امام حسین (علیه‌السلام) جان و روح را نوازش می‌دهد.
امام حسین (علیه‌السلام) در این ماه حماسه کربلا را رقم زد تا زمینه ساز قیام سبز حضرت بقیه الله ارواحنا فداه شود.در این ماه صحبت از حماسه ای است که حرّان کربلا رقم زدند. حماسه ای سرخ و ماندگار. حماسه ای که پایه های کاخ یزید را لرزاند و این لرزش تاکنون ادامه دارد!محرم ماه دلدادگی است. ماه عشق و عاشقی واقعی است. ماهی است که خاکیان به افلاکیان دل می‌بندند و عرشیان آرزوی نوکری فرشیان را دارند.حسینم! نیا به کوفه، کوفه وفا ندارد که کوفی بی مروت شرم و حیا ندارد.اما تو ای قمر بنی هاشم! توئی که نوکران حسین به تو می‌نازند که یل و علمداری مثل تو دارند و امیرالمؤمنین عاشق توست.رقیه گفت:من میدانم بابا چند بخش است.۲ بخش است:بخشی در صحرا و بخشی در بالای نیزه. اما اینکه عمو چند بخش است، فقط بابا می‌داند!واقعه عاشورا یک رویداد یک ‌روزه نیست؛ یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است.
در این دانشگاه بالاترین درس‌های ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت‌های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است.از سوی دیگر عاشورا مظلومانه‌ترین و جان‌گدازترین تراژدی تاریخ است. در این واقعه جانسوز، فضیلت‌ها را سر بریدند، عدالت و امامت را بر نیزه کردند و همه ارزش‌های والای الهی و انسانی را به مسلخ بردند.
با شلاق شقاوت، تن مظلوم عدالت را خستند. با نیزه نیرنگ و دنائت، پیکر مجروح حقیقت را دریدند و با شمشیر ستم، تجسم تقوا و راستی را در قربانگاه خونین کربلا، مظلومانه به خاک و خون کشیدند.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیــــــه، عزاداری و گریستن بر مظلومیت‌های قهرمانان دشت نینوا در حقیقت گرامیداشت ارزش‌های والای این حرکت بزرگ و اهداف نهضت عظیم سیدالشهدا (ع) است. این مرثیه، مرثیه همه فضیلت‌های تاریخ، مرثیه همه مظلومیت‌های ناسروده، مظلومیت همه مظلومان گمنام و مظلومیت همه حقایق است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


شش + 7 =