نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي:

مجوز صادرات سیب زیردرختی صادر شده است

مجوز صادرات سیب زیردرختی صادر شده است

گروه خبر: نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز صادرات سیب زیردرختی به کشورهای همسایه توسط وزیر جهادکشاورزی صادر شده است.
به گزارش آراز آذربایجان،جلال محمودزاه نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای حمایت از باغداران و همچنین جلوگیری از سوء استفاده دلالان مجوز صادرات سیب زیردرختی مازاد طرفیت کارخانه های فرآوری این محصول صادر شده است.
نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده و باید تعاون روستایی شرایط خرید را با نرخ مصوب تسهیل و تسریع کند.
نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق هماهنگی صورت گرفته، بخشی از تولید سیب زیر درختی آذربایجان‌غربی به تعدادی از کارخانه‌های کنسانتره فعال در خارج از استان انتقال خواهند یافت و بخشی دیگر نیز به خارج از کشور صادرات می‌شوند.
محمودزداه اضافه کرد: افزایش حجم سیب زیردرختی در آذربایجان غربی موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سوء استفاده برخی از دلالان شده که با پیگیری استاندار و سایر نهادهای مرتبط قیمت تضمینی خرید سیب زیر درختی مصوب و شروع آن از مهاباد آغاز شده است.
سالانه ۱٫۲ میلیون تن سیب درختی تولید و روانه بازار می کند که به دلیل عوامل و حوادث طبیعی ۳۰ درصد این محصول ریزش کرده و به سیب زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل می شود، خرید سیب زیر درختی درجه ۳ با قیمت بسیار پایین توسط کارخانجات مهمترین مشکل کشاورزان استان در این بوده است که دولت با خرید تضمینی در سالجاری در راستای رفع این مشکل به حمایت از کشاورزان اقدام کرده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 2